شناسه خبر : 118598
تاریخ انتشار : 1401/08/30 21:57
نیویورک تایمز صحت ویدئوی اعدام اسرای روسی توسط اوکراین را تایید کرد

نیویورک تایمز صحت ویدئوی اعدام اسرای روسی توسط اوکراین را تایید کرد

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز صحت تصاویر اعدام بیش از 10 اسیر جنگی روسیه را که توسط اوکراین منتشر شد، تایید کرد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: نیویورک در گزارشی تایمز صحت ویدئوهایی که هفته گذشته در فضای مجازی منتشر شد، که گفته می‌شد اعدام سربازهای اسیر روسیه به دست نیروهای اوکراینی را نشان می‌دهد، تأیید کرده است.

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد این افراد به ضرب گلوله از فاصله نزدیک کشته شده‌اند.

این روزنامه آمریکایی گزارش داد وقایعی که در کلیپ‌ها نشان داده شده، اواسط نوامبر در روستایی در لوگانسک رخ داده است.

نیویورک تایمز نوشت: ویدئوها که صحت آنها توسط نیویورک تایمز تأیید شده، دیدی نادر به یک لحظه وحشتناک در بین بسیاری از لحظات در جنگ است، اما نشان نمی‌دهد چطور و چرا سربازان روس کشته شدند. آنچه واقعاً بر این سربازان گذشته، یک راز باقی مانده است.

این رسانه آمریکایی افزود: قضاوت بر اساس فیلم نشان می‌دهد دستکم ۱۱ روس به نظر می‌رسد بعد از آن که یکی از همرزمان آنان ناگهان به روی سربازان اوکراینی که در نزدیکی ایستاده‌اند، آتش می‌گشاید، از فاصله نزدیک هدف گلوله قرار گرفته و کشته می‌شوند.

نیویورک تایمز به نقل از مشاور پزشکی در سازمان پزشکان برای حقوق بشر اضافه کرد: کشتن یا زخمی کردن یک جنگجو که سلاحش را زمین گذاشته یا دیگر ابزار دفاعی ندارد و به اختیار تسلیم شده، نقض قوانین بین‌المللی جنگ است.

این مشاور پزشکی درباره سربازان روسی در این ویدئو افزود: به نظر می‌رسد اغلب آنها از ناحیه سر هدف اصابت گلوله قرار گرفته‌اند. دریای خون وجود دارد. این نشان می‌دهد آنها در آنجا مرده رها شده‌اند. به نظر می‌رسد تلاشی برای بلند و کمک کردن به آنها انجام نشده است.

روسیه این تصاویر را دلیلی بر قتل عمد سربازانش توسط اوکراین خوانده است. سازمان ملل هم خواستار تحقیق درباره این ویدئوها شده و کی‌یف گفته تحقیقاتی انجام خواهد داد.

معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل، روز شنبه گفت که مسکو نامه ای درباره حقایق جدید رفتار ظالمانه اوکراین با اسرای جنگی روسی بعنوان سند رسمی شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل به آنتونیو گوترش ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، دیمیتری پولیانسکی گفت که به عنوان سند رسمی شورای امنیت و مجمع عمومی، نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل منتشر کردیم که حاوی اطلاعاتی درباره شواهد جدید از رفتار ظالمانه اوکراین با اسرای جنگی روسیه است.

وی افزود: در این سند از آنتونیو گوترش خواسته شد که برای توقف نقض‌ قوانین بین المللی و حقوق بشر از سوی کی یف اقدام کند.

پولیانسکی ادامه داد: ما همچنان در جلسات شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل توجه همکاران خارجی را بر این جنایات و سایر جنایات رژیم کی یف متمرکز خواهیم کرد.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی