شناسه خبر : 118555
تاریخ انتشار : 1401/08/29 19:57
ناکامی منافقین در فضاسازی جام جهانی قطر

صدرالحسینی:

ناکامی منافقین در فضاسازی جام جهانی قطر

کارشناس مسائل منطقه گفت: ماموران قطری اجازه اقدامات سیاسی علیه ایران یا کشور دیگری را نخواهند داد و همچنین مانع از ورود پرچم‌های منقوش به علائمی غیر از پرچم‌های رسمی کشور‌ها به ورزشگاه‌های دوحه می‌شوند.

نورنیوز - سایر رسانه‌ها: سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل منطقه درباره امکان استرداد به کشور برای برخی اعضای منافقین و دیگر معاندینی که قصد حضور در قطر در زمان برگزاری بازی‌های جام جهانی را به منظور ایجاد فضای فشار به ایران دارند، اظهار داشت: در حوزه حقوق بین‌الملل باید به یک نکته مهم توجه داشت که برای استرداد مجرمین بین کشورها، مجرم باید دارای هویت‌های قانونی و رسمی کشور شاکی باشد.

وی ادامه داد: هرچند منافقین ممکن است از پدر و مادر ایرانی متولد شده باشند یا مدتی در ایران زندگی کرده باشند، اما به دلیل اینکه هویت‌نامه یا پاسپورتشان ایران نیست و از کشور دیگری پاسپورت گرفته‌اند، استرداد آن‌ها به جمهوری اسلامی ایران از حیث قانونی امکان‌پذیر نیست.

صدرالحسینی با اشاره به رابطه نزدیک ایران و قطر افزود: البته به دلیل تعاملات و همکاری‌های میان دولت ایران و قطر ممکن است این اتفاق رخ دهد، اما اینکه از جهت قانونی قطر موظف نیست این افراد را به ایران تحویل دهد.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: نکته مهم این است که امکان حضور خبرنگاران شبکه ایران اینترنشنال در دوحه وجود ندارد و حضور آن‌ها در قطر برای پوشش جام جهانی منتفی است.

وی درباره رفتار‌های غیرحرفه‌ای این شبکه در ماه‌های اخیر گفت: امروز بخش عمده‌ای از کشور‌هایی که آگاهی لازم را نسبت به عملکرد حرفه‌ای خبرگزاری‌ها دارند متوجه این مسئله شدند که شبکه خبری ایران اینترنشنال، دست از اقدامات حرفه‌ای برداشته و دیگر به عنوان یک همکار مؤثر برای جریان‌های تروریستی شناخته شده است.

صدرالحسینی ادامه داد: دوحه به دلیل آشنایی کامل با شبکه بین‌الملل عربی و انگلیسی «الجزیره» کاملا توانسته است اهداف ایران اینترنشنال از حضور در جام جهانی را به موقع و دقیق تشخیص داده و اجازه حضور خبرنگاران آن را در خاک خود نداده است. 

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه این اقدام کاملا قانونی باید توسط دیگر کشور‌ها از جمله دولت انگلیس انجام شود، افزود: در واقع دولت انگلیس نباید اجازه دهد کشورش محلی برای استقرار و فعالیت یک رسانه تروریست‌پرور و آموزش‌دهنده اقدامات تروریستی باشد.

وی با بیان اینکه دیگر امکان حضور خبرنگاران شبکه سعودی ایران اینترنشال و بی بی سی فارسی در دوحه وجود ندارد، تصریح کرد: این مسئله یک امتیاز منفی برای رسانه‌های حرفه‌ایست که وظیفه دارند برای پوشش اتفاقات بزرگی، چون ورزشی، سیاسی و هنری اقدامات لازم را در شبکه خود انجام دهند.

صدرالحسینی با اشاره به تلاش‌های منافقین برای بهم زدن جو بر علیه ورزشکاران ایرانی گفت: با توجه به نظرات و بیانیه‌های رسمی فیفا و مدیریت عالی قطر برای برگزاری این مسابقات که اعلام کردند به هیچ عنوان بازی‌های جام جهانی سیاسی نیست و اجازه اقدامات سیاسی بر علیه کشور دیگر را نخواهند داد، چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و پلیس ورزشگاه‌های دوحه قطر اجازه ورود پرچم‌های منقوش به علائمی غیر از پرچم‌های رسمی کشور‌ها را نخواهند داد.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: البته ممکن است برخی از این پرچم‌ها به صورت پنهانی وارد ورزشگاه شود، اما حتما پلیس دوحه از طریق رصد دوربین‌هایی که در بین جمعیت وجود دارد، با افرادی که این پرچم‌ها را بلند کنند، برخورد قانونی صورت خواهد داد.

وی در پایان با بیان اینکه باید توجه داشت تعداد قابل توجهی از ایرانیان باغیرت و وطن‌دوست در میان تماشاگران حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: بعید به نظر می‌رسد تعداد اندک منافقین یا ضدانقلاب بتواند در ورزشگاه‌ها علیه ورزشکاران ایرانی جوسازی کند.


آنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی