شناسه خبر : 118554
تاریخ انتشار : 1401/08/29 19:14
توهم رسانه‌های معاند برای زنده‌ نگه‌داشتن اغتشاش

نورنیوز بررسی کرد؛

توهم رسانه‌های معاند برای زنده‌ نگه‌داشتن اغتشاش

گرچه اغتشاشات اخیر لطمات جانی و مالی زیادی به کشور زده اما به دلیل ایستادگی و هوشیاری مردم، اهداف اصلی دشمن از این جنگ ترکیبی جهانی مانند تجزیه، فروپاشی و... محقق نشده و عملا نقشه‌هایشان نقش بر آب شد.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: طی هفته‌های اخیر رسانه‌های تروریستی فارسی‌زبان تقلای بسیار کرده‌اند تا با استفاده از کلیدواژه «اعتراضات سراسری»، نسبت به تحریک افکار عمومی برای ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در ایران سنگ تمام گذارند.

این رسانه‌ها همه تلاش خود را معطوف کرده‌‌اند تا هر اعتراضی را به صورت اغتشاش و در حد درگیری‌های خیابانی نمایش دهند تا به زعم خود این آتش به سردی نگراید!

آنها با وجود آبروریزی‌های اخیر مجریان خود که پرده از وابستگی و نقشه‌های تجزیه‌طلبانه برداشت، با کپی‌برداری کاریکاتوری از شیوه‌های تجربه شده در انقلاب اسلامی سعی در «انقلاب‌نمایی» اغتشاشات و گرم نگه‌داشتن تنور درگیری‌های خشن و مسلحانه دارند.

در یک نمونه؛ این رسانه‌ها در حالی تاکید مستقیم و غیر مستقیم بر ضرورت برگزاری مراسم چهلم دارند و برای کشته‌شدگان مشکوک در شلوغی‌ها آن را در دستور کار خود قرار داده‌اند که پیش‌تر چنین مراسمی را به‌عنوان رسمی سنتی و فاقد ارزش به سخره می‌گرفتند.

نکته قابل توجه آنکه؛ این رسانه‌ها با مشروعیت‌بخشی به خشونت و رفتارهای تروریستی، فاز جدیدی از رفتار رسانه‌ای را در پیش گرفته‌اند که بر اساس قواعد بین‌المللی محکوم بوده و اشاعه خشونت محسوب می‌شود.

طراحی و بیان شعارهایی با ترکیبی از واژه خون، تئوریزه کردن خشونت با توجیه اینکه ذات انقلاب خشن و نیازمند خون است، ساخت و ترویج شعارهایی که نیروهای نظامی رسمی کشور را با داعش همسان نشان می‌دهد، سوء استفاده ابزاری و تعریف شخصی از واژه «دفاع مشروع» با استفاده از آنچه دیدگاه حقوق‌دانان و کارشناسان نامیده می‌شود و... همه در این راستا قابل توجه است.

همزمان در صحنه‌ بین‌المللی نیز دولت‌های غربی مستقیما دست به کار شده تا در میان افکار عمومی جهان چهره‌ای نابسامان از ایران ترسیم نمایند تا شاید شکست طرح برپایی تجمعات ضد ایرانی در خارج از کشور را با احیاء دوباره هر چند محدود تجمعاتشان به اجرا درآورند. 

 در همین چارچوب نشست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی اواخر هفته پیش برگزار شد که اروپا و آمریکا از صدور قطعنامه ضد ایرانی در این نشست سخن گفته و گروسی مدیرکل آژانس نیز ادعاهای قدیمی ضد ایرانی خود را تکرار کرد.

رسانه‌های غربی-صهیونیستی ادعای حمله به کشتی تاجر اسرائیلی را در دریای عمان مطرح و آن را به ایران نسبت دادند.

سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا نیز در منطقه غرب آسیا در گفتگو با آسوشیتدپرس به دروغ مدعی شد نیروی دریایی آمریکا ۷۰ تن سوخت موشک را که زیر کیسه‌های کود در یک کشتی به مقصد یمن از سوی ایران ارسال می‌شد، کشف کرده‌اند.

اما این همه ماجرا نبود. سران اروپا همچون مکرون رئیس جمهور فرانسه، در کنار وزیر خارجه آلمان و نیز جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر حمایت از آشوب و اغتشاش در ایران، بر لزوم تغییرات در بندهای برجام سخن گفتند که البته بیشتر شبیه به یک فرصت‌طلبی سیاسی بود تا دلسوزی‌های حقوق بشری.

در این خصوص سخنان امیرعبداللیهان وزیر امور خارجه در توضیح رفتارهای ریاکارانه غربی‌ قابل توجه است: غربی‌ها در حالی با فضای آشوب به دنبال تضعیف ایران و عبور از خطوط قرمز مذاکراتی هستند که همزمان با پیام‌های مکرر خواستار به نتیجه رسیدن برجام می‌باشند.

از سویی؛ غرب در حالی ادعای مشارکت پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را مطرح کرده بود که در نهایت نیز هیچ سندی در این زمینه ارائه نکرد و با یک رسوایی در صحنه جهانی مواجه شد، لذا با توجه به سوابق غرب در این نوع رسوایی‌ها، هدف از جوسازی‌های جدید را باید پنهان‌سازی رسوایی دروغ پهپادهای ایرانی دانست.

از سوی دیگر؛ تقارن این اتفاقات برگزاری مسابقات جام جهانی قطر را نباید از نظر دور داشت، زیرا غربی‌ها پس از ناکامی در پروژه حذف ایران از جام جهانی، اکنون برآنند تا همزمان با این مسابقات از یک ضمن جوسازی سیاسی علیه ایران به تضعیف روحیه بازیکنان تیم ملی ایران بپردازند.

همه این تلاش‌های سیاسی و رسانه‌ای اما؛ تاکنون نتوانسته اهداف اصلی دشمنان ملت ایران را برآورده سازد و چنانچه خود در محافل مختلف بدان اذعان کرده‌اند، تیرشان به سنگ خورده است.

به بیان بهتر؛ گرچه اغتشاشات اخیر لطمات جانی و مالی زیادی به کشور زده اما به دلیل ایستادگی و هوشیاری مردم، نه تنها اهداف اصلی دشمن از این جنگ ترکیبی جهانی مانند تجزیه، فروپاشی و... محقق نشده بلکه در مواردی مانند عدم حضور رسانه‌های تروریستی در قطر، عملا نقشه‌هایشان نقش بر آب شد.   


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی