شناسه خبر : 114384
تاریخ انتشار : 1401/08/23 14:12
ترکیه: پیام تسلیت آمریکا را نمی‌پذیریم

ترکیه: پیام تسلیت آمریکا را نمی‌پذیریم

وزیر کشور ترکیه با اشاره به همکاری آمریکا با "پ ک ک" و "پ ی د" اظهار کرد: پیام تسلیت سفیر آمریکا را قبول نمی کنیم. ما با کسی خائنانه رفتار نمی‌کنیم، اما تحمل این خباثت‌ها را نداریم. اگر مهاجم را دستگیر نمی‌کردیم امروز به یونان فرار می‌کرد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «سلیمان سویلو»، وزیر کشور ترکیه امروز دوشنبه در خصوص حادثه تروریستی میدان تقسیم استانبول گفت: می‌دانیم که مهاجم از کجا هماهنگ شده و هدایت شده است. ما پیامی که داده شده را دریافت کردیم و می‌دانیم که پیام چیست.

او همچنین با اشاره به همکاری آمریکا با "پ ک ک" و "پ ی د" اظهار کرد: پیام تسلیت سفیر آمریکا را قبول نمی‌کنیم. ما با کسی خائنانه رفتار نمی‌کنیم، اما تحمل این خباثت‌ها را نداریم. اگر مهاجم را دستگیر نمی‌کردیم امروز به یونان فرار می‌کرد.

وزیر کشور ترکیه ادامه داد: بر اساس شنودی که داشتیم، از سوی تروریست‌ها دستور رسیده بوده که مهاجم را از بین ببرند یا از طبقات به پایین پرت کنند یا به کانال آب بیندازند. ۶ سال است که چنین عملیات تروریستی را ندیده بودیم. تنها امسال، جلوی ۲۰۰ عملیات تروریستی را گرفتیم.

سویلو ادامه داد: برای ما روشن است که هم عملیات تروریستی اخیر و هم عملیات مرسین از سوی کوبانی و منبج سوریه دستور گرفته‌اند. انفجار تروریستی دیشب در میدان تقسیم استانبول، باعث کشته شدن ۶ نفر و زخمی شدن ۸۱ نفر دیگر شده است.

وزیر بهداشت ترکیه ساعاتی پس از انفجار تروریستی در میدان تقسیم استانبول اعلام کرد که ۴۲ نفر از مجروحان این حادثه همواره تحت درمان قرار دارند.

او گفت: از این میان، پنج نفر از مجروحان تحت مراقبت ویژه قرار دارند که وضعیت جسمانی برخی از آنها وخیم است.

رئیس جمهور ترکیه نیز گفت: به زودی عاملان انفجار را شناسایی کرده و به مجازات خواهیم رساند. او با تأکید بر اینکه تروریسم هرگز به اهداف خود نخواهد رسید، اظهار کرد: عناصری که تلاش می‌کنند دولت ترکیه را تضعیف کنند به جاه طلبی‌های خود نخواهند رسید.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: تلاش سازمان‌های تروریستی برای آسیب زدن به ترکیه به شکست خواهد رسید.

اردوغان افزود: معتقدیم که این انفجار در منطقه تقسیم تروریستی بوده و یک زن در آن دست دارد و همچنان تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی