شناسه خبر : 113303
تاریخ انتشار : 1401/08/21 12:06
صالح‌آبادی: دریافت چک‌الکترونیک تفاوتی با چک‌ کاغذی ندارد

صالح‌آبادی: دریافت چک‌الکترونیک تفاوتی با چک‌ کاغذی ندارد

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه شرایط دریافت چک دیجیتال هیچ تفاوتی با چک‌های کاغذی ندارد، گفت: به زودی شرایطی فراهم می‌شود تا تمامی بانک‌ها بتوانند این خدمت نوین و ارزشمند را به جامعه ارائه دهند.

نورنیوز - گروه اقتصاد: «علی صالح‌آبادی» در مراسم رونمایی از چک الکترونیک، اظهار کرد: تمام اصناف و تجار و کسب و کارها با چک سروکار دارند و هرچه اعتبار چک را بیشتر کنیم به تسهیل و بهبود کسب وکار کمک می‌کند.

صالح‌آبادی با بیان اینکه قانون جدید چک اعتبار را به چک برگرداند، گفت: امروز کسی که چک را دریافت می‌کند اطمینان زیادی به وصول چک دارد.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: در گذشته دریافت کننده چک به دنبال صادرکننده چک می‌رفت تا چک وصول شود اما امروز این وضعیت برعکس شده و صادرکننده چک نگران وصول چک می‌شود تا اعتبارش خدشه دار نشود و حساب‌های بانکی‌ او مسدود نگردد.

صالح آبادی گفت: آموزش استفاده از چک الکترونیک بسیار مهم است که ما در دستور کار داریم و امیدواریم به زودی در تمامی شبکه بانکی این خدمت بزرگ به همه ارائه شود. تلاش‌های تمام عزیزان به‌ویژه همکاری کمیسیون اصل نود برای راه‌اندازی چک امن دیجیتال و اجرای کامل قانون جدید چک بویژه کمیسیون اصل ۹۰ قابل تقدیر است.

او با اشاره به راه اندازی چک دیجیتال در ۳ بانک تجارت، پارسیان و صادرات از امروز، تصریح کرد: شرایط دریافت چک دیجیتال هیچ تفاوتی با چک‌های کاغذی ندارد. به زودی شرایطی فراهم می‌شود تا تمامی بانک‌ها بتوانند این خدمت نوین و ارزشمند را به جامعه ارائه دهند.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی