شناسه خبر : 113235
تاریخ انتشار : 1401/08/19 16:03
آنچه شما به نورنیوز درباره رخدادهای اخیر کشور گفتید

بخش سیزدهم؛

آنچه شما به نورنیوز درباره رخدادهای اخیر کشور گفتید

نورنیوز با انتشار فراخوانی عمومی از مخاطبین درخواست کرد تا برای فراهم شدن زمینه گفتگو پیرامون شکل‌گیری رخدادهای اخیر در کشور و روش‌های جلوگیری از حوادث مشابه نظرات خود را در میان بگذارند، این نظرات از امروز برای آگاهی سایر مخاطبین به تدریج منتشر می‌شود.

نورنیوز - تریبون شما: چندی پیش با انتشار فراخوانی عمومی از مخاطبین درخواست کردیم تا برای فراهم شدن زمینه گفتگو پیرامون شکل گیری رخدادهای اخیر در کشور و همچنین روش های جلوگیری از حوادث مشابه نظرات خود را با ما در میان بگذارند.

استقبال مخاطبین محترم خارج از تصور ما بود و گروه زیادی از هموطنان در داخل و خارج از کشور دیدگاه‌های خود را برای ما ارسال کردند.

ضمن تشکر فراوان از همه عزیزانی که در این فراخوان شرکت کردند، خلاصه نظرات ارسال شده که البته در پاره‌ای موارد بخش‌هایی از آن به‌دلیل طولانی بودن یا عدم امکان انتشار،حذف شده برای آگاهی سایر مخاطبین محترم به تدریج منتشر می‌شود.

انتشار این مطالب به معنی رد یا تأیید محتوای آن از سوی «نورنیوز» نیست.

بخش سیزدهم:

 hamid arbabifard:

سلام.

از نیروهای امنیتی میخواهیم سلبریتی هایی را که برای دریافت ویزای کشورهای دیگر خوش رقصی میکنند را حداقل ۱۰ سال ممنوع الخروج و ممنوع الکار کنند.

 m am:

سلام.

عمده مسئله‌ای که میتوان گفت دلیل این بحرانهای اجتماعی و بعضا اغتشاشات وآشوبهای نقطه‌ای در کشور عزیزمان است که باعث موج‌سواری دشمنان داخلی وخارجی می‌شود، عدم تقسیم عادلانه ثروت وعدم شایسته‌سالاری در مناصب دولتی و حکومتی و عدم انتفاع مساوی آحاد ملت به نسبت وضعیت معیشتی واقتصادی واجتماعی‌ست، ما ایرانیها درطول تاریخ ثابت کرده‌ایم و بازهم اثبات خواهیم کرد که درمورد خط قرمزهایمان اعم ازوطنمان، عقاید و باورهایمان، حکومت ودولتمان وهموطنان و همسنگرانمان در مواجهه با دشمنان و بدخواهان و بدنیتهایی که با شرارت قصد هرگونه تعرض و یا حتی فکر تعرض به تعصبات و نوامیس و داشته‌هایمان داشته باشند، هیچگونه مماشات و کوتاهی نکرده‌ایم و نخواهیم کرد و در راستای دفاع از این ارزشها، به هیچ عنوان به هزینه‌هایی که خواهیم پرداخت توجهی نمی‌کنیم و فقط به دلیل مصالحی که رهبرانمان تشخیص می دهند که الحمد‌لله امروزه این وظیفه را فرزند خلف حضرت زهرا‌سلام‌الله به نیابت از امام‌عصرعج برعهده دارند، سرخود و بی‌مبالات عمل نمی‌کنیم.

 لذا اگر سیستم مدیریت اقتصادی و اجتماعی کشور سربلندمان، دست رانت‌خواران و چپاولگران را از سفره ما کوتاه کنند و رفاه و شغل و جایگاه اجتماعی نسبی را برای شهروندان و هموطنانمان فراهم کنند، در عرض مدت کوتاهی، فتح تمام قله‌های موفقیت و اوج توفیقات و دستاوردهای تکنولوژی و علمی را شاهد میشویم و یقینا مصداق حدیث نبوی‌ص را با قدرت و قطعیت به جریان درمی‌آوریم که؛ علم اگر در ثریا هم باشد مردانی از فارس به آن دست خواهند یافت.

همچنین که بیشترین باورمندترین یاران حضرت حجه‌بن‌الحسن در قیام آخرالزمانی ایشان، ایرانیان هستند، رسیدن به این آرمانها آرزو کردنی و دعا کردنی نیست، بلکه خواستنی واقدام وعمل کردنی و دست یافتنی‌ست اگر اراده‌ای در منتخبان و مدیران متخصص و متعهد و باورمند و وطن دوستمان باشد.

Saeed M:

با سلام.

لیدرها در محله ها هستند. معترضان در محله ها هستند. بسیجی ها در محله ها هستند. پلیس ضد شورش هم هست. همه از شرایط موجود ناراضی هستند، عده ای که با حجاب اجباری و محدود سازی جامعه کشور را به نزدیکی جنگ داخلی هدایت میکنند مسئولین داخلی هستند، دشمن هم از این معضل جامعه نهایت سواستفاده را میبرد. فراموش نکنید فساد، انتصابات ناشایسته، محدودیت، حجاب اجباری فضای جامعه را نا امن نا امید  و بی دین میکند.

علی موسوی:

سلام وقت بخیر.

اتفاقات اخیر در جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده  ضعف شدید در رویکرد جنگ رسانه‌ای است. با توجه به اقبال نسل جدید به دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی، می طلبد تا در این راستا سرمایه‌گذاری هدفمند داشته باشید. بازنگری در تولید محتوای رسانه ها بخصوص در تولید محتوای خبری. بازنگری در رسانه های فرا مرزی و نهادهای وابسته. بطور مثال در کشور افغانستان به مرکز تبیان و صدای افغان بودجه تخصیص داده می شود ولی این نهاد بجای اینکه بیشتر مبلغ تفکر انقلاب اسلامی باشد با عملکرد های نادرست دیدگاه جامعه شیعی افغانستان را نسبت به جمهوری اسلامی تخریب می کند. همین مثال نسبت به رسانه‌های دیداری و شنیداری و جراید داخلی هم صدق میکند. بنظرم یک تجدید نظر جدی در زمینه فعالیت رسانه ها باید صورت گیرد. میشود در مدارس از حضور روحانیون استفاده شود تا بچه ها خود را کنار روحانیت ببینند. ائمه جماعات برای جذب جوانان به مساجد برنامه ارایه دهند. بطور مثال مساجد را میتوان به عنوان پایگاه گفتگو و تبادل نظر بین مردم و مسولین قرار داد. در نماز های جمعه قبل از آغاز خطبه ها مسولین تراز اول کشور حضور یابند و به سوالات و صدای مردم گوش کند. مسجد و مصلاها اگر مرکز این گفتمان ها بین مردم و مسئولان کشوری شود باور کنید هم ما مساجد را از نماز گذار پر کردیم هم صدای مردم را بگوش مسولین رساندیم. هم مردم خود را در کنار دولت و نظام خواهند دید

𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪:

باسلام.

درخصوص ریشه یابی مشکلات فعلی جامعه اعم از اعتراضات و اغتشاشات و یا هر نام دیگری که بر آن گذاشته شود به استحضار می‌رساند که ریشه تمام این مشکلات در نحوه مدیریت کشور است بخصوص دیدگاههای اقتصادی بعد از جنگ. بهتر است به شرایط فعلی بجای تهدید بعنوان یک فرصت نگاه کرد و در سیاستهای کلی نظام در خصوص مسائل داخلی تجدید نظر صورت پذیرد چون قطعا اگر اصلاحات صورت نپذیرد موج بعدی سنگین تر و دامنه دارتر خواهد بود. در تحلیل تعداد جمعیت معترض در خیابان و دانشگاه و مدارس توجه به یک نکته ضروری است که هر رفتار خشن و تند به هر بهانه‌ای از سوی حکومت موجب دشمن سازی برای نظام خواهد شد.

این که فکر شود یک نفر را بواسطه کمیته انظباطی، هسته گزینش، مدیریت امنیتی و... از چرخه حکومت و نظام کنار گذاشتن موجب تامین امنیت میگردد یک خطای راهبردی است، کسانی که امروز شما در خیابان می بینید فرزندان کسانی هستند که به هر عنوانی از سیستم کنار گذاشته شده اند و امروز همان نسل حذف شده با فرزندانشان برگشته‌اند. کرنش در مقابل ملت حتی اگر حق با آنها نباشد ستودنی است. از جامعه دانشگاهی کمک بگیرید. افرادی را در کنار خود نگه دارید که با درد مردم آشنا هستند.

از مشاوره با افراد سهمیه‌دار و کسانی که به بخشی از قدرت حاکم وابسته هستند خودداری کنید، سعی شود در مشورتها و درخواست راهکار از افرادی استفاده شود که به مجموعه قدرت حاکم وابسته نباشد. به واسطه رشد علمی و فرهنگی جامعه و تاثیر رسانه‌ها مردم کشور بخصوص نسل جدید با مردم اوایل انقلاب کاملا متفاوت هستند و برقراری ارتباط با آنها گفتمان متفاوتی می‌طلبد. جامعه را از دیدگاه خودی و غیر خودی پاک کنید و سعی کنید به سمتی بروید که قانونی عادلانه که تبصره و رانتی برای قشر خاصی قائل نشود، فصل الاخطاب باشد.


نورنیوز
اخبار مرتبط




نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی