شناسه خبر : 113217
تاریخ انتشار : 1401/08/19 09:45
پیام‌های معنی‌دار سه رخداد مهم!

اختصاصی؛

پیام‌های معنی‌دار سه رخداد مهم!

در فاصله کوتاهی پس از حمله هوایی به کامیون‌های حامل سوخت در مرز عراق با سوریه، آتش سوزی مهیبی در نزدیکی تأسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی رخ داد و وزیر دفاع اسرائیل نیز از آمادگی رژیم برای حمله به تأسیسات اتمی ایران خبر داد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: روز گذشته برخی رسانه‌های صهیونیستی از وقوع آتش سوزی گسترده در شرق «دیمونا»، اصلی‌ترین تأسیسات هسته‌ای این رژیم خبر دادند.

این آتش سوزی بزرگ در شهرک صهیونیست نشین «موشاف عیدان» در شرق دیمونا رخ داده، اما هنوز خبری در مورد تلفات جانی و خسارت مالی آن منتشر نشده است. بامداد چهارشنبه نیز رسانه‌ها از حمله هوایی به چند کامیون حامل سوخت در مرز عراق با سوریه خبر دادند. این کامیون‌ها به مقصد لبنان بارگیری شده بودند.

در حالی که برخی رسانه ها درابتدا حمله به کامیون‌های حامل سوخت را به آمریکا نسبت دادند، اما ارتش این کشور هرگونه دخالت واشینگتن در این اقدام را رد کرد.

پس از نپذیرفتن مسئولیت حمله به نفتکش‌های حامل سوخت از سوی آمریکا، انگشت اتهام به سمت رژیم صهیونیستی که سابقه دست زدن به چنین اقداماتی را نیز دارد، متمایل شد.

موضوع قابل توجه دیگر در این خصوص هم زمانی رخدادهای ذکر شده با اظهارات تهدید آمیز «بنی گانتز»، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در خصوص توانایی این رژیم برای انجام عملیات علیه تأسیسات اتمی در ایران بود.

بنی گانتز در این رابطه اعلام کرده :«ما به آمادگی دست یافته‌ایم، قابلیت‌های (بیشتری) داریم که در حال توسعه آن هستیم. ما باید این گزینه را آماده کنیم.»

هنوز هیچگونه اظهار نظر رسمی در مورد ارتباط رخدادهای ذکر شده به یکدیگر، منتشر نشده، اما کارشناسان مطلع با تحلیل وقایع مشابه در گذشته،احتمال مرتبط بودن وقایع فوق به یکدیگر را که در فواصل زمانی معنی دار به‌وقوع پیوسته رد نمی‌کنند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی