شناسه خبر : 113120
تاریخ انتشار : 1401/08/16 21:56
افشای فایل صوتی خبرنگار بی‌بی‌سی؛ رقابتی که موجب اذعان به واقعیت‌ها شد!

نورنیوز بررسی کرد؛

افشای فایل صوتی خبرنگار بی‌بی‌سی؛ رقابتی که موجب اذعان به واقعیت‌ها شد!

اگرچه انتشار فایل صوتی مجری بی‌بی‌سی فارسی را باید در چارچوب رقابت‌های رسانه‌ای و بهره‌برداری از حساسیت مردم ایران نسبت به تجزیه کشورشان علیه رسانه رقیب مورد توجه قرار داد اما به‌دلیل وجود نشانه‌های متعدد در طول 50 روز گذشته و اسناد و مدارک متقن به‌دست آمده در این مدت می‌توان محتوای آن را تأیید کرد.

نورنیوز ـ گروه سیاست: از ابتدای وقوع تحولات اخیر در ایران که به بهانه فوت مرحومه مهسا امینی رقم خورد، گروه‌های تجزیه‌طلب یکی از اصلی‌ترین جریاناتی بودند که با حمایت‌های مستقیم و غیر مستقیم عوامل خارجی تلاش کردند با موج‌سواری و تبدیل اعتراضات به اغتشاش، اهداف ضد ملی خود را دنبال کنند.

اگرچه مسئولین سیاسی و امنیتی بارها با ارائه اسناد و مدارک متقن و دستگیری لیدرها و عوامل میدانی گروه‌های تجزیه‌طلب از اهداف ضد ایرانی آنها برای ایجاد اغتشاش به‌ویژه استفاده از ابزارهای غیر انسانی و جنایت‌کارانه از جمله کشته‌سازی پرده برداشتند، اما ماشین دروغ‌سازی غرب و عوامل منطقه‌ای آن، مستندات ارائه شده را اقدامی برای اثرگذاری منفی بر اذهان معترضین عنوان کرده و آن را رد نمودند.

یکشنبه ‌شب و پس از انتشار فایل صوتی رعنا رحیم‌پور، خبرنگار و مجری بی‌بی‌سی فارسی (که خود صحت آن را تأیید کرده) و تصریح او بر دستورالعمل‌های دیکته‌شده به رسانه‌های معاند از جمله اینترنشنال برای پیگیری سناریوی تجزیه‌طلبی شاهد دیگری این بار از درون شبکه رسانه‌ای وابسته به نظام سلطه است برای تأیید این مدعاً که از عمق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تجزیه ایران خبر می‌دهد.

او در این گفتگو؛ به‌طور شفاف از هدف تکه‌تکه و تجزیه کردن ایران خبر می‌دهد و تأکید می‌کند که هدف پشت پرده آشوب‌طلبی‌ها نه دموکراسی و تأمین حقوق زنان، بلکه تجزیه ایران است، زیرا گروه‌ها و کشورهایی که به‌دنبال موج‌سواری بر اعتراضات داخلی ایران هستند اساساً به دنبال حقوق مردم، زنان یا آزادی نیستند.

او مشخصاً می‌گوید که مسئولین شبکه اینترنشنال به کارکنان خود ابلاغ کرده‌اند که فقط با رهبران احزاب و گروه‌های تجزیه‌طلب گفتگو و به آنها تریبون داده شود!

اگرچه انتشار این فایل صوتی را باید در چارچوب رقابت‌های رسانه‌ای و بهره‌برداری از حساسیت مردم ایران نسبت به تجزیه کشورشان علیه رسانه رقیب مورد توجه قرار داد، اما به‌دلیل وجود نشانه‌های متعدد در طول ۵۰ روز گذشته و اسناد و مدارک متقن به‌دست آمده در این مدت می‌توان محتوای آن را تأیید کرد.

یکی از نشانه‌های مهمی که در این چارچوب می‌توان به آن استناد کرد، اجتماعی است که در برلین پایتخت آلمان برگزار شد.

در این نمایش کاملاً تبلیغاتی با وجود تلاش ویژه و گسترده‌ای که تمام گروه‌های ضدانقلاب با کمک اتاق فکرهای غربی انجام دادند، پس‌زمینه تجزیه‌طلبی باز هم به وضوح رخ نمایان کرد و عمق ماجرا را نشان داد.

در همین اثناء؛ تمام گروه‌های تجزیه‌طلب اعم از جریان کُردی، الاحوازیة، خلق بلوچ و پان‌ترک‌ها با حمل نمادها و پرچم‌های خود حداکثر تلاششان را برای بهره‌گیری از فرصت ایجاد شده برای خودنمایی به کار بردند که در پاره‌ای موارد نیز منجر به درگیری‌های شدید فیزیکی با حامیان مالی تجمع شد.

از نقطه‌نظر رسانه‌ای نیز، سه‌قلوهای سعودی-لندنی به‌ویژه شبکه اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی با عبور از تمام خطوط قرمز اخلاقی و حرفه‌ای در عالم رسانه، همین خط را دنبال کردند و با تریبون دادن به تروریست‌ها و تجزیه‌طلبان نام و نشان‌دار سعی کردند آتش این ماجرا را شعله‌ورتر کنند.

در همین راستا؛ اخبار رسیده به «نورنیوز» حاکی از آن است که طی دو ماه گذشته جلسات متعددی میان مقامات سیاسی، نظامی و امنیتی آمریکایی و سرویس موساد با برخی سران احزاب کُرد تجزیه‌طلب مستقر در اقلیم کردستان عراق با هدف طراحی و اجرای اقدامات تجزیه‌طلبانه علیه ایران و حمایت مالی از این گروه‌ها برگزار شده است.

این اقدامات که ابتدا با محوریت عملیات‌های نظامی طراحی و سامان‌دهی شده بود، گرچه با چند مرحله عملیات سپاه علیه مقرهای آنها در اقلیم کردستان، بالاجبار از فاز صرف نظامی خارج شد، اما همچنان در فاز امنیتی و با فعالیت‌های ایذایی پیاده نظام این گروه‌ها در برخی شهرهای کُردنشین ادامه دارد که رخدادهای چند روز قبل شهر مهاباد از آن جمله است.

ایرانِ قوی، منسجم و یک‌پارچه به‌دلیل مشی استقلال‌جویی و مقابله با سلطه‌گری بیگانه در منطقه همواره بزرگترین مانع در مسیر تحقق اهداف بیگانگان و اقمار منطقه‌ای آنها بوده است.

درگیر نمودن جمهوری اسلامی به موضوعات داخلی و ضربه به انسجام ملی و یکپارچگی سرزمینی راهبردی است که سال‌ها از سوی نظام سلطه دنبال می‌شود.

طی چند سال اخیر و به‌دلیل وجود برخی تنگناهای معیشتی و یا کژکارکردی برخی دستگاه‌ها در ابعاد فرهنگی و اجتماعی و به‌دنبال آن اعتراضات مردمی بستر مناسبی برای موج‌سواری معاندین، ضد انقلاب و گروه‌های تجزیه‌طلب با هدف به انحراف بردن مطالبات به حق مردم و ضربه به انسجام ملی ایجاد شده که وقایع ۵۰ روز گذشته نیز از آن سنخ است.

توجه به موقع و موثر به درخواست‌های قانونی مردم و تلاش همه دستگاه‌ها برای افزایش رضایت مردم در ابعاد مختلف، مهمترین اقدامی است که باید برای از میان بردن زمینه‌های سوء استفاده بدخواهان ایران و ایرانی مورد توجه مستمر قوای سه‌گانه و ساختارهای خدمت‌رسان در کشور باشد.


نورنیوز
اخبار مرتبط











نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی