شناسه خبر : 113093
تاریخ انتشار : 1401/08/16 11:17
ان‌بی‌سی نیوز: جمهوری‌خواهان حمایت از حزب را به ترامپ ترجیح می‌دهند

ان‌بی‌سی نیوز: جمهوری‌خواهان حمایت از حزب را به ترامپ ترجیح می‌دهند

شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز گزارش داد: حدود 62 درصد از جمهوری‌خواهان بیش از این که حامی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا باشند، از حزب جمهوری‌خواه حمایت می‌کنند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: تارنمای هیل نوشت: فقط ۳۰ درصد از جمهوری‌خواهان هویت خود را بیشتر با طرفداری از شخص ترامپ نشان می‌دهند و حمایت از او را به حمایت از حزب متبوع شان ترجیح می‌دهد.

نظرسنجی ان بی سی نیوز خاطرنشان کرد که حمایت جمهوری‌خواهان از ترامپ در مقایسه با حمایت از حزب جمهوری‌خواه در دو سال گذشته به تدریج کاهش یافته است.

در نظرسنجی آگوست ۲۰۲۱ همین منبع خبری در آمریکا، حدود ۵۰ درصد از جمهوری‌خواهان گفته بودند که حمایت از حزب برای آنها مهم تر از حمایت ترامپ است و ۴۰ درصد نظر عکس آن را داشتند و برای حمایت از ترامپ در مقابل حزب جمهوری‌خواه اولویت قائل بودند.

با خروج ترامپ از کاخ سفید در ژانویه ۲۰۲۱،  ۳۶ درصد گفتند که حمایت از ترامپ در مقابل حزب و ۶۴ درصد دیگر بیان کردند که حمایت از حزب در مقابل ترامپ را ترجیح می‌دهند.

در ژانویه ۲۰۱۹ میلادی، ۵۱ درصد از جمهوری‌خواهان  از ترامپ نسبت به  حزب و ۳۸ درصد از حزب نسبت به ترامپ حمایت کردند.  

در حالی که ترامپ همچنان سلطه قوی بر حزب جمهوری‌خواه دارد برخی دیگر از مقامات همچون «ران دیسنتیس» فرماندار فلوریدا نیز رقیب احتمالی او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ محسوب می‌شوند.

در نظرسنجی اکتبر گذشته جمهوری‌خواهان بیشتری عنوان کردند که در ترسیم مسیر آینده حزب بیش از ترامپ به دسنتیس اعتماد دارند.

حزب جمهوری‌خواه به دنبال نسل‌های جدید

«کِن گریفین» از بزرگترین تأمین کنندگان مالی حزب جمهوری‌خواه، در مصاحبه با پولیتیکو گفت «زمان انتقال به نسل آینده فرا رسیده است».

همچنین تعداد فزاینده‌ای از جمهوری‌خواهان می گویند ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نخواهد بود زیرا بسیاری در این حزب چنین استدلال می‌کنند که حزب متبوع آنها باید بیش از نگرانی‌های مربوط به انتخابات سال ۲۰۲۰ بر مسائل اقتصادی تمرکز کند.

با این وجود هنوز هم هزاران نفر در گردهمایی‌های ترامپ شرکت می‌کنند و او تاکنون نقش محوری در انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا که قرار است روز ۱۷ آبان برگزار شود، داشته است.

در انتخابات میان دوره‌ای کنگره که روز سه‌شنبه برگزار می شود، تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از صد کرسی مجلس سنا به رقابت گذاشته می‌شود. همزمان نامزدهای دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برای تصاحب سمت فرمانداری در ۳۶ ایالت آمریکا نیز به رقابت خواهند پرداخت.

با توجه به این که ترامپ خود را درگیر همه رقابت‌های سنا کرده است نتایج انتخابات این هفته حقایق را درباره رئیس جمهوری پیشین آمریکا نشان خواهد داد.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی