شناسه خبر : 112998
تاریخ انتشار : 1401/08/13 20:03
پوتین: غیرنظامیان منطقه "خرسون" را تخلیه کنند

پوتین: غیرنظامیان منطقه "خرسون" را تخلیه کنند

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد غیرنظامیان منطقه خرسون باید تخلیه شوند تا حین درگیری با نیروهای اوکراینی متحمل عذاب نشوند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه روز جمعه خواستار خروج غیرنظامیان از منطقه خرسون شد.

پوتین اعلام کرد با توجه به افزایش درگیری‌ها در منطقه خرسون که ماه گذشته از اوکراین به روسیه الحاق شده است، غیرنظامیان این منطقه باید تخلیه شوند.

رئیس جمهور روسیه در دیدار با فعالان سیاسی حامی دولت گفت: «اکنون کسانی که در خرسون زندگی می‌کنند باید از این منطقه که تحت خطرناک‌ترین فعالیت‌های نظامی قرار گرفته تخلیه شوند زیرا غیرنظامیان نباید متحمل عذاب شوند».

او همچنین اعلام کرد، طی بسیج عمومی که پیشتر در روسیه اعلام شده بود، بیش از ۳۱۰ هزار نفر به نیروهای نظامی برای جنگ در اوکراین ملحق شده‌اند.

پوتین با اشاره به اینکه شهر «ماریوپل» یکی از شهرهای تاریخی روسیه محسوب می‌شود گفت، بازسازی این شهر و شهرهای منطقه دونباس باید در دستورکار قرار گیرد.

رئیس جمهور روسیه افزود، مقامات این کشور در تلاش هستند اطمینان پیدا کنند که حقوق پناهجویان اوکراینی به‌طور کامل رعایت شود و دریافت شهروندی روسیه برای آنها تسهیل گردد.

نیروهای اوکراینی با دریافت حمایت مالی و نظامی از کشورهای غربی در تلاش هستند منطقه خرسون را که از طریق همه‌پرسی به روسیه ملحق شده است، پس بگیرند.

«ولادیمیر زلنسکی» اعلام کرده تا زمان پس گرفتن تمام مناطق از دست رفته در جنگ با روسیه، با مقامات مسکو مذاکره‌ای انجام نخواهد شد.

او همچنین روز گذشته اعلام کرد اگر پوتین در نشست پیش روی گروه بیست حضور یابد، در این نشست شرکت نخواهد کرد.


رویترز
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی