شناسه خبر : 112963
تاریخ انتشار : 1401/08/12 21:31
وزیر امور خارجه: آمریکا سیاست یک بام و دو هوا را کنار بگذارد

وزیر امور خارجه: آمریکا سیاست یک بام و دو هوا را کنار بگذارد

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی دیروز عصرش با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: نظرات خود را با رویکردی سازنده و رو به جلو به طرف آمریکایی ارائه کردیم.

نورنیوز - گروه سیاست خارجی: «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (پنجشنبه) ۱۲ آبان ماه در یک رشته توئیت به گفتگوی تلفنی دیروزش با «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اشاره کرد و نوشت: در مکالمه سازنده با جوزف بورل، پیام‌های تبادل شده در مورد مذاکرات وین را بررسی کرده و مجددا بر آمادگی ایران برای جمع بندی مذاکرات در اسرع وقت تأکید کردم‌.

امیرعبداللهیان افزود: آمریکا می‌بایست سیاست یک بام و دو هوا را متوقف کرده و اراده واقعی نشان دهد. او همچنین تأکید کرد: کاملاً متعهد به تأمین حقوق ملت ایران هستیم.

«علی باقری»، معاون وزیر امور خارجه دیروز در جمع سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران از ارسال ابتکارات ایران درباره مذاکرات وین به «انریکه مورا» خبر داده بود و گفت: در روزهای گذشته ابتکاراتی را با هدف پیشبرد و جمع‌بندی مذاکرات وین به هماهنگ کننده مذاکرات ارسال کرده و امیدواریم این ابتکارات زمینه ساز تحرکی جدید در عرصه مذاکرات باشد. 

امیرعبداللهیان در توئیت دیگری خاطرنشان کرد: همچنین مجدداً موضع کاملاً روشن خودمان در مورد جنگ اوکراین را بیان کردم: جنگ راه‌حل نیست. در عین حال اتهامات بی‌اساس و ساختگی هستند.

وزیر خارجه افزود: با اشاره به مواضع EU3 (سه کشور اروپایی) و آمریکا در خصوص حقوق بشر در ایران، قویاً هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی ایران را رد کردم‌.

امیرعبداللهیان ایران را لنگرگاه ثبات در منطقه خواند.



فارس
اخبار مرتبط




نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی