شناسه خبر : 112867
تاریخ انتشار : 1401/08/10 15:59
رئیسی: امنیت و صلح در منطقه قفقاز برای ایران بسیار اهمیت دارد

رئیسی: امنیت و صلح در منطقه قفقاز برای ایران بسیار اهمیت دارد

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه منطقه قفقاز بخشی از تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران است و ما نسبت به تحولات این منطقه حساس هستیم، بیان کرد: امنیت و صلح در منطقه قفقاز برای ایران بسیار اهمیت دارد.

نورنیوز - گروه سیاست خارجی: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان پس از گفتگوی دو جانبه با «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان، در نشست مطبوعاتی مشترک با در مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدآباد ضمن خوشامدگویی به نخست وزیر ارمنستان و هیأت سیاسی و اقتصادی همراه گفت: تردید ندارم سفر نخست وزیر ارمنستان به جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی در جهت ارتقاء دو کشور خواهد بود.

رئیسی در این نشست عنوان کرد: سیاست همسایگی از سیاست‌های مورد تأکید دولت است و در این مدت چند نشست با پاشینیان داشتیم در این نشست‌ها به ویژه در این سفر محور مذاکره توسعه روابط تجاری، اقتصادی و امنیتی بین دو کشور است.

آیت‌الله رئیسی گفت: در چند ماه گذشته ۴۳ درصد رشد روابط تجاری با ارمنستان ثبت شد، اما هدف گذاری برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور سه میلیارد دلار است که دستیابی به آن با اراده دو کشور کاملاً امکان پذیر است.

رئیس جمهور افزود: روابط خوب بین دو کشور حتماً به روابط بهتر در منطقه و در سطح بین‌المللی خواهد انجامید.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه منطقه قفقاز بخشی از تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران است و ما نسبت به تحولات این منطقه حساس هستیم، بیان کرد: امنیت و صلح در منطقه قفقاز برای ایران بسیار اهمیت دارد.

رئیسی افزود: در مذاکرات دو جانبه با نخست وزیر ارمنستان دو طرف تأکید کردند که حل مسائل منطقه باید به دست مسئولان و دست اندرکاران در همین منطقه باشد و هر نوع دخالت بیگانگان درمنطقه به جای حل مشکل، خود ایجاد مشکل خواهد کرد.

رئیس جمهور تأکید کرد: ظرفیت‌های منطقه قفقاز می‌تواند امنیت پایدار و صلح را در این منطقه تضمین کند.

آیت‌الله رئیسی ابراز امیدواری کرد، در سفر نخست وزیر ارمنستان و هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی این کشور بتوان توافقات تهران و ایروان را اجرایی کرد تا گام مهمی در جهت توسعه روابط دو کشور برداشته شود.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان به دعوت رسمی رئیس جمهور صبح امروز (سه‌شنبه) در صدر هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد و در مجموعه سعدآباد مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

ایران و ارمنستان یادداشت تفاهم همکاری در حوزه انرژی امضاء کردند

این سند همکاری در حوزه انرژی است که به تمدید قراردادگازی از طریق تهاتر گاز با برق اختصاص دارد و بر اساس آن مبادلات انرژی دو کشور تا پایان سال ۱۴۰۹ خورشیدی تمدید می شود.


باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی