شناسه خبر : 112836
تاریخ انتشار : 1401/08/10 11:58
جلسات سازمان نظام پزشکی با دبیران شورای عالی امنیت ملی و شورای امنیت کشور

جلسات سازمان نظام پزشکی با دبیران شورای عالی امنیت ملی و شورای امنیت کشور

رئیس کل و ارکان سازمان نظام پزشکی روز گذشته در جلساتی جداگانه با دبیر شورای عالی امنیت ملی و دبیر شورای امنیت کشور ضمن تأکید بر حفظ حرمت جامعه پزشکی و آرامش برای ارائه خدمت آنها، حل مشکل پزشکان بازداشتی را خواستار شدند.

نورنیوز - گروه سیاست: دکتر «محمد رئیس‌زاده»، رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: در جلسه‌ای که بنده و ارکان سازمان نظام پزشکی با دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی داشتیم، ایشان با تقدیر از خدمات ارزنده جامعه پزشکی کشور به‌ویژه در مبارزه با فراگیری کرونا، از جامعه پزشکی به عنوان سرمایه نظام و ستون‌های اعتماد کشور یاد کردند.

رئیس‌زاده گفت: آقای شمخانی جامعه پزشکی را  پرچمدار پیشرفت و عزت ایران در جهان معرفی کردند و گفتند به همین دلیل این مجموعه ارزشمند همواره مورد طمع دشمن بوده است.  

رئیس کل سازمان نظام پزشکی افزود: در این جلسه گزارشی از شرایط جامعه پزشکی و ساختار  بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور که ماهانه بیش از ٨٠ میلیون خدمت به مردم ارائه می کند، ارائه شد.   

او با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری نسبت به پیشرفت‌های به وجود آمده در علم و تجهیزات پزشکی و مراکز درمانی کشور خاطرنشان کرد: سازمان نظام پزشکی قدیمی‌ترین نهاد صنفی با وظایف حاکمیتی است که بدون بودجه دولتی و با حق عضویت اعضای خود اداره می‌شود.

رئیس‌زاده با اشاره به حوادث اخیر که به نوعی پزشکی بوده است؛ افزود: بدیهی است که اظهار نظر جامعه پزشکی پررنگ‌تر بوده و در خصوص وقایع چهارم آبان ماه نیز خارج از سازمان نظام پزشکی برخوردهایی صورت گرفت که گلایه‌مندی پزشکان و بازداشت برخی همکاران را به دنبال داشت که اکثریت آنان آزاد شدند.   

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ضمن تأکید بر حق اعتراض جامعه پزشکی با رعایت اصول گفت: جامعه پزشکی با هر گونه اغتشاش و ایجاد ناامنی برای محیط علمی و شغلی و آسیب به اموال مردم شدیدا مخالف است.   

رئیس‌زاده تصریح کرد: حفظ حرمت جامعه پزشکی و آرامش برای ارائه خدمت شاغلین حرف پزشکی و همچنین ایجاد فضای مسالمت آمیز همراه با تکریم برای بیان مطالبات جامعه پزشکی ضروری است.   


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی