شناسه خبر : 112822
تاریخ انتشار : 1401/08/09 21:48
کانادا 4 فرد و 2 نهاد ایرانی را تحریم کرد

کانادا 4 فرد و 2 نهاد ایرانی را تحریم کرد

وزارت خارجه کانادا در بیانیه‌ای از قرار دادن نام 4 فرد و 2 نهاد ایرانی در فهرست تحریم‌ها خبر داد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: وزارت خارجه کانادا در ادامه رویکرد خود برای حمایت از اغتشاشات اسامی ۴ دفرد و ۲ نهاد ایرانی دیگر را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و مرکز آموزشی جامعة المصطفی العالمیه دو نهادی هستند که تحریم شده‌اند. «حسین رحیمی»، «احمد فاضلیان»، «اسدالله جعفری» و «سید مرتضی موسوی اسامی» افراد تحریم‌شده هستند. 

دولت کانادا ماه گذشته هم ۶ فرد و چهار نهاد را به بهانه نقض حقوق بشر در ایران در فهرست تحریم قرار داده بود. قبل‌تر از آن هم کانادا ۳ نهاد و ۱۷ فرد  از جمله محمد جواد ظریف، وزیر خارجه سابق ایران را در فهرست تحریم قرار داده بود.

دولت کانادا یک هفته قبل‌تر از آن در اقدامی نمایشی اعلام کرده بود ۱۰ هزار نفر از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای همیشه از ورود به کانادا منع خواهند شد.

این تحریم‌ها در ادامه حمایت‌های کانادا از اغتشاشات اخیر در ایران صورت گرفته است.

این تنها حمایت کانادا از آشوب‌های ایران در روزهای گذشته نیست. اتاوا از جمله روز چهارم مهرماه اعلام کرد ده‌ها فرد و نهاد ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

کانادا دولتی همسو با آمریکا است و در سال‌های گذشته از تحریم‌های آن کشور هم علیه ایران تبعیت کرده است. تحریم پلیس امنیت اخلاقی ایران، چند روز بعد از آن صورت گرفت که واشنگتن هم همین نهاد را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی