شناسه خبر : 112815
تاریخ انتشار : 1401/08/09 19:26
«راب مالى» فعال بودن فرایند تبادل زندانیان با ایران را تأیید کرد

«راب مالى» فعال بودن فرایند تبادل زندانیان با ایران را تأیید کرد

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: ما در حال تلاش برای بازگرداندن سریع 3 آمریکایی بازداشت شده در ایران هستیم و این یک اولویت برای دولت بایدن است.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: ما در حال تلاش برای بازگرداندن سریع ۳ آمریکایی بازداشت شده در ایران هستیم و این یک اولویت برای دولت بایدن است.

«نورنیوز»پیشتر با انتشار خبری اختصاصی اعلام کرده بود؛ توافقات مربوط به تبادل زندانیان ایران و آمریکا و آزادسازی منابع ارزی ایران در کشورهای خارجی که ماه‌ها قبل انجام شده بود، اخیراً و با اعلام آمادگی آمریکا برای اجرای توافقات قبلی در حال انجام است.

مالی همچنین با تأکید بر اعتقاد آمریکا برای پیگیری راه‌حل‌های دیپلماتیک بلند مدت با ایران افزود: پیگیری آمریکا برای توافق هسته‌ای با ایران مانع از رویارویی با فعالیت‌های بی‌ثبات کننده این کشور نیست.

وزیر امورخارجه کشورمان نیز چند روز قبل اظهار کرده بود که با طرف آمریکایی توافق کردیم نسبت به تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی بر اساس مذاکراتی که انجام خواهد شد، اقدام کنیم. آمریکایی‌ها نماینده خود را از یک کشور ثالث تعیین کردند و حدود سه هفته پیش بر سر چگونگی تبادل زندانیان توافق کردیم.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی