شناسه خبر : 112793
تاریخ انتشار : 1401/08/09 12:27
تاجیکستان مونتاژ پهپادهای ایرانی برای جنگ اوکراین را تکذیب کرد

تاجیکستان مونتاژ پهپادهای ایرانی برای جنگ اوکراین را تکذیب کرد

دوشنبه ادعای دیمیتری گوردون روزنامه نگار اوکراینی مبنی بر ساخت پهپاد ایرانی در خاک تاجیکستان را برای استفاده در جنگ اوکراین تکذیب کرد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: وزارت خارجه تاجیکستان در بیانیه‌ای ادعای روزنامه‌نگار اوکراینی  مبنی بر تولید هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی (پهپاد) درتاجیکستان که بعدا در اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرد را تکذیب کرد.

در این بیانیه آمده است: «ما تأکید می کنیم که جمهوری تاجیکستان تجهیزات نظامی به کشورهای ثالث صادر نمی‌کند. این بیانیه از دیمیتری گوردون روزنامه‌نگار اوکراینی که چنین اطلاعاتی را منتشر می‌کند، خواست که در مورد صحت اطلاعات به دقت بررسی کند تا برای مخاطبان  قابل اعتماد باشد».

در این بیانیه آمده است: «ما همچنین به شما اطلاع می‌دهیم که طرف تاجیکستان هیچ درخواست یا پیامی در این مورد از «کی‌یف» در این زمینه دریافت نکرده است».

پیش از این بیانیه مشابهی ابتدا از سوی کمیته دولتی صنایع دفاعی ازبکستان مطرح شده بود که ادعای گوردون مبنی بر مونتاژ پهپادهای ایرانی در خاک ازبکستان را تکذیب کرد، سپس وزارت امور خارجه ازبکستان نیز بیانیه مشابهی را صادر کرد.

وزارت امور خارجه ازبکستان در آن بیانیه اعلام کرد؛ مصاحبه ویدئویی دیمیتری گوردون، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس اوکراینی با لئونید نوزلین، تاجر اسرائیلی درباره مونتاژ پهپادهای ایرانی در خاک ازبکستان نادرست است.

تارنمای خبری فرغانه نیز نوشت که طی مصاحبه گوردون با لئونید نوزلین، تاجر اسرائیلی در ۲۶ اکتبر، ادعاهایی مبنی بر تولید پهپادهای ایرانی در ازبکستان مطرح شد.

این بیانیه مورد توجه علیشیر قدیروف، نایب رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان قرار گرفت. این سیاستمدار از وزارت امور خارجه و وزارت دفاع ازبکستان خواست تا "رسماً این تهمت را رد کنند و گوردون را مجبور به عذرخواهی کنند. "

بعداً گوردون به خاطر ادعایش در مورد پهپادهای ایرانی از ازبک ها عذرخواهی کرد.

او اظهار کرد که ازبکستان را با تاجیکستان اشتباه گرفته است. «در واقع منظور من نه ازبکستان بلکه تاجیکستان بود».


آسیاپلاس
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی