شناسه خبر : 112755
تاریخ انتشار : 1401/08/08 15:23
آنچه شما به نورنیوز درباره رخدادهای اخیر کشور گفتید

آنچه شما به نورنیوز درباره رخدادهای اخیر کشور گفتید

نورنیوز با انتشار فراخوانی عمومی از مخاطبین درخواست کرد تا برای فراهم شدن زمینه گفتگو پیرامون شکل‌گیری رخدادهای اخیر در کشور و روش‌های جلوگیری از حوادث مشابه نظرات خود را در میان بگذارند، این نظرات از امروز برای آگاهی سایر مخاطبین به تدریج منتشر می‌شود.

نورنیوز - تریبون شما: چندی پیش با انتشار فراخوانی عمومی از مخاطبین درخواست کردیم تا برای فراهم شدن زمینه گفتگو پیرامون شکل گیری رخدادهای اخیر در کشور و همچنین روش های جلوگیری از حوادث مشابه نظرات خود را با ما در میان بگذارند.

استقبال مخاطبین محترم خارج از تصور ما بود و گروه زیادی از هموطنان در داخل و خارج از کشور دیدگاه‌های خود را برای ما ارسال کردند.

ضمن تشکر فراوان از همه عزیزانی که در این فراخوان شرکت کردند، خلاصه نظرات ارسال شده که البته در پاره‌ای موارد بخش‌هایی از آن به‌دلیل طولانی بودن یا عدم امکان انتشار،حذف شده برای آگاهی سایر مخاطبین محترم به تدریج منتشر می‌شود.

انتشار این مطالب به معنی رد یا تأیید محتوای آن از سوی «نورنیوز» نیست.

بخش نهم:

M:

سلام. در مورد دلایل ایجاد اغتشاشات اخیر فقط یک نمونه از ده ها دلیل در عرصه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ذکر میشود.

برای تامین معاش زندگی در سن ۴۵ سالگی اقدام به باز کردن دفتر مشاوره املاک در شهر  زاهدان سال ۹۲ کردم. تصمیم گرفتم درآمد حلال باشد و در کارم دروغ و قسم نباشد. از ابتدا نیز پرونده مالیاتی  تشکیل و طبق مقررات و قوانین اظهارنامه تقدیم دارایی (ارزش افزوده و عملکرد سالیانه) میشد. دارایی البته هیچ گاه اظهار نامه های مودیان را قبول نداشته و طبق برآورد خیالی خودشان برای مودیان مالیات چندین برابر مقرر میکردند. مودیان هم  برای اثبات صداقت خودشان و دروغ تخیلی دارایی، باید کفش آهنی پوشیده و بارها مسیر شورای حل اختلاف را طی کنند.

برای بنده این روند خسته کننده هر سال ادامه داشت تا اینکه از سال ۹۸ که کرونا آمد مشاور املاک را نیمه‌کاره تعطیل کردیم و گزارش آن را هم به دارایی دادم. درآمد های سال ۹۸ و ۹۹ را هم محاسبه و اظهار نامه ها هم تقدیم دارایی گردید. دارایی هم بدون تحقیق و بررسی میدانی، حدود ۶ برابر درآمد مشاوره املاک، برای بنده مالیات تخیلی برآورد و مطالبه نمود. الان هم درگیر اثبات صداقتم و دروغ های دارایی باید کفش آهنی پوشیده و مسیر شورای حل اختلاف را مدام طی کنم ضمن اینکه دارایی هم زیر بار مذاکرات متعدد نمی‌رود.

مثل رفتاری که دارایی با من شهروند داشته با صدها صنف دیگر هم فقط در شهر زاهدان دارد. در میان خانواده های این صنوف، هزاران جوان زندگی و هر روز شکواییه ها را از بزرگترها میشنوند و به تبع آن به همه سیستم اداری و دولتی و اجتماعی کشور بدبین و شاکی میشوند مخصوصاً که این جوانان درگیر شغل و مسکن و ازدواج و معیشت و تحصیلات و فضای مجازی و سوئ  مدیریت مسوولین هم باشند.

این مشکل را تعمیم دهید به آحاد ساختارهای اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و سیاسی کشور تا علت غایی خشم جوانان را بدانید. بروز خشم ها بی دلیل نیست و من همچنان درگیر اثبات دروغ های دارایی هستم. مخصوصاً که دارایی این سفارش رییس‌جمهور را هم قبول ندارد که فرمود ملاک قبول مالیات اظهار نامه مودیان هست مگر خلافش ثابت شود و دارایی خلافش را با تخیل ثابت میکند.

 Reihani:

تمام مورد مهسا امینی بهانه بود مردم در تنگنای شدید اقتصادی بسر می برند دولت هم هیچ دستاوردی نداشته گرانی ها هر روز بیشتر میشه راهکار هم مثل هم دنیا شما را بخدا دست از ایدئولوژی خود که راه به هیچ جا هم نمی بره دست بردارید و مثل همه دنیا درب های کشور را باز کنید. کشور ان شالله با همین نظام سر سلامت جلو میره این کشور در بحران اقتصادی فرو رفته به داد مردم برسید درب های کشور را باز کنید رابطه با امریکا را حل کنید یکبار هم شده با یک دیپلماسی قوی با فردی مثل ظریف حل کنید گروهی نخبه مثل ظریف طیب نیا سردا عزیز جعفری و …را برای بیرون رفت از بحران به مردم معرفی کنید شورای نگهبان با نیروهای تازه نفس راه را برای اکثر گروها برای مجلس و دولت باز کند بخدا همه چیز درست میشه نان تحریم بخدا تقاص داره جنابان یکروز تقاصش را میدید نکنید با مردم گوش بدید گروه را زود تشکیل بدید خواهشششششن. ضمن تشکر از اینکه واقعا به فکر نظر خواستن از مردم افتاده اید ایا به جمع بندی خاصی رسیدید؟

 R. A:

سلام. شلوغی های اخیر حس فعالیت سیاسی عده ای را تحریک کرد که به خودی خود چیز بدی هم نیست؛ دلیلش این است که با گذشت مدتی نسل نوجوانی که الان درگیر قضایا شد دید روشن تری از دوست و دشمن مملکتش پیدا میکند. عده ای از آنها همراه نظام خواهند شد خوشبختانه و عده بیشتری از آنها یاد میگیرند در قضایای حساس سیاسی ای مثل الان که با این شانتاژ و پمپاژ خبری سره از ناسره رو سخت است پیدا کنیم، عاقلانه تر هست با صبر بیشتری رفتار کنند و لحظه ای تصمیم نگیرند. زخمی که آدم را نکشد، قوی ترش میکند.

A M:

همین الان هیچکس به این جماعت کار نداره و در خیابون از هر ۵۰ تا خانم به زور دوتا آن هم فقط در بالاشهر روسری برداشته و همین خودش رفراندوم هست. به نظر من کاریشون نداشته باشند خودشون خسته میشند وقتی می بینند فایده نداره، من که هر چی می بینم جماعت شکم سیر و بالانشین دنبال این کارها هستند.

رزمنده ۸سال دفاع مقدس: سلام و عرض ادب. آنچه امروزه در کشور ما خود را در قالب اعتراضات مردمی، دانشگاهی و حتی مدارس نشان میدهد نتیجه مدیریتهای غلط و همچنین تندروی در اجرای برنامه ها به نام نظام اسلامی است که عمدتا توسط افراد ناشی و کارنابلد عملی شده و اگر چنانچه صدای مردم شنیده شود و اندکی از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و .... مردم حل شود هرگز در هیچ کجای جهان ملتی مانند مردم ایران نبوده و نیست. واقعا زندگی ما با مردم در کشورهای حاشیه قابل مقایسه است. نتیجه ۴۳ سال شده اختلاس یک عده معدود و ضعف و فقر بقیه مردم که از همه چیز محروم مانده اند.

 Hossein:

انگار که یک عده در لباس مسئولین نظام دارند تیشه به ریشه نظام علی الخصوص به اسلامیت آن با انواع و اقسام روشها میزنند. خیلی ملموس است. فقط مانده ام چرا مسئولین با وجدان و دلسوز چرا کنار ایستادند انگار که شوک شدن دیر به خودشون می‌آیند. در واقع باید کشورهای غربی و اسرائیل را در رتبه دوم علل حوادث قرار داد رتبه اول خائین به وطن و اسلام عزیز هستند.

 Melika:

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دست اندرکاران نورنیوز. بنده معتقدم که  درخت تنومند جمهوری اسلامی ریشه در جان و خون ایرانیان دارد، اعتقاد ما به این نظام، اعتقادی عمیق و راسخ هست. نگاه من به این حوادث کاملا روشن و واضح هست و معتقدم که این آشوبها نه تنها صدمه ای به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمی‌زند بلکه آنرا مقاوم تر از قبل می‌سازد. نصر من الله و فتح غریب

 h n:

سلام. وقت بخیر. اگه به مسئولیت دسترسی دارید این پیام را برسانید. اگر به بورس توجه نکنند دومینوی سقوط اقتصادی نظام شروع خواهد شد. که تبعات امنیتی غیر قابل کنترلی خواهد داشت. به عنوان کسی که طرفدار نظام بودم، پدرم انقلابی و ایثارگر بوده و برای این نظام جنگیده  عرض میکنم. ما را نابود کردند. زندگیمان نابود شد.خواهرم دارد ازدواج میکند در جهازیش ماندم. پدر بازنشسته ام نمیتواند خرج زندگی را بدهد. کاری کردند که علاقمندان به نظام به مخالف تبدیل شد. همه زندگیم را باختم. به خاطر اعتمادی که به مسئولین داشتم به خاطر اعتمادم به نظام. از اعتماد و اعتقادمان سو استفاده شد. حالا خودتان میدانید. راهکارها: کاهش نرخ بهره به زیر ۱۵ درصد. حذف نرخ گذاری دستوری صنایع، کاهش نرخ خوراک صنایع، حذف تعرفه های صادراتی. شاهد سر باز کردن بحران صندوق‌های درآمد ثابت هستیم! صندوق‌هایی که بابت میزان جذب منابع عملا هیچ محدودیتی در نرخ و سقف جذب منابع ندارند! حالا همین صندوق‌ها که بازده واقعی آنها بخاطر ریزش بازار سهام منفی شده، باید نسبت به پرداخت بازدهی‌های ۲۴-۲۵ درصدی اقدام کنند اما جا تر است و بچه نیست! پس برای پرداخت سود موهومی خود، دست می‌برند به فروش جگر سرخ زلیخای بازار سهام! بحران اما این است که یک صندوق با چند کارمند ساده گاه می‌تواند از برخی بانک‌ها، جذب منابع بیشتری داشته باشد! همین صندوق‌ها به شکل غیرمستقیم اما بشدت موثری در بالا رفتن نرخ سود سپرده و به تبع آن نرخ بهره بین بانکی، نقش دارند! حالا هی اینها رو بگیم، مگه توی گوش مدیر جماعت میره! عملا تا بحران بعدی شروع نشه یه عده که خوابن، یه عده دیگه عقل‌شون نمیرسه کلا چون کوچیکتر از جایگاه‌شونن و ...

 SEYD ALI MOUSAVI:

با عرض سلام. به نظر بنده ریشه مسائل امروز مشکلات اقتصادی و در صدر اون بیکاری میباشد و راهکار برون رفت از این وضعیت بهبود شرایط اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار میباشد. با تشکر


نورنیوز
اخبار مرتبط






نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی