شناسه خبر : 112727
تاریخ انتشار : 1401/08/07 19:24
روسیه مشارکت خود در توافق انتقال غلات را تعلیق کرد

روسیه مشارکت خود در توافق انتقال غلات را تعلیق کرد

مسکو مشارکت خود در توافق انتقال غلات در دریای سیاه را پس از حمله کی‌یف به بندر سواستوپل در شبه جزیره کریمه، به حالت تعلیق درآورد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: روسیه امروز شنبه اعلام کرد که مشارکت خود در توافق انتقال غلات در سراسر دریای سیاه را به حالت تعلیق درآورده است.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که مسکو این تصمیم را در پی «حمله تروریستی» کی‌یف به بندر سواستوپل در شبه جزیره کریمه گرفته است.

«میخائیل رازوژایف»، فرماندار سواستوپل گفت که حمله هواپیماهای بدون سرنشین به شهر و تأسیسات ناوگان روسیه در دریای سیاه در صبح روز شنبه، گسترده‌ترین حمله در تمام دوران جنگ اوکراین بوده است.

وزارت دفاع روسیه طی بیانیه‌ای به ادعای ارتش اوکراین مبنی بر حمله پهپاد به بندر سواستوپل واکنش نشان داد و اعلام کرد که این حمله خسارت‌های کمی داشته و طی آن فقط یک کشتی آسیب دیده است.

وزارت دفاع روسیه گفته است که این حمله ۴:۲۰ بامداد به وقت مسکو رخ داده و پدافند این کشور موفق به مقابله با پهپادهای مهاجم شده است.

به نوشته رسانه‌های روس، این پهپاد ازنوع «نورثروپ گرومن RQ-4B گلوبال هاوک» متعلق به نیروی هوایی آمریکا به شماره ثبت ۲۰۴۶-۱۱ است.


ایسنا
اخبار مرتبط




نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی