شناسه خبر : 112680
تاریخ انتشار : 1401/08/06 15:45
حمله داعش به زائران شاهچراغ جعلى است یا واقعى؟

حمله داعش به زائران شاهچراغ جعلى است یا واقعى؟

‏شماره جدید النباء⁩ که توسط دیوان رسانه‌های ⁧داعش⁩ منتشر می‌شود، به تفصیل از حمله خود به ⁧ شاهچراغ⁩ ⁧ شیراز⁩ نوشته است.

سایر رسانه‌ها: شماره جدید ⁧ النباء⁩ که توسط دیوان رسانه های ⁧ داعش⁩ منتشر می شود، به تفصیل از حمله خود به ⁧ شاهچراغ⁩ ⁧ شیراز⁩ نوشته است.

١. پس از حمله داعش، رسانه های فارسی وابسته به دولت‌های عربی_غربی و افرادی در شبکه های اجتماعی در انجام حمله و اطلاعیه داعش شبهه کردند.

۲. ⁧داعش⁩ میدان نبرد را گسترده تر از میدان جنگی دانسته و از ⁧ رسانه⁩ به عنوان میدان نبردی که مجاهدین رسانه‌‎ای علیه دشمن می‌جنگند، تعریف کرده است. ⁧ النباء⁩ ارگان رسمی و از  معدود بازمانده‌های رسانه‌های متعدد داعش در سال‌های بعد از فروپاشی خلافت دولت اسلامی است.

‏۳. شبهاتی که عنوان شده: استناد به گفته شهید ⁧ سلیمانی⁩ مبنی بر پایان ⁧ داعش⁩، شبهه در اطلاعیه صادره داعش، شبهه در ادبیات اطلاعیه، شبهه در تاریخ اطلاعیه، شبهه در شخص عامل عملیات...

٤. هر چند خلافت سرزمینی ⁧ داعش⁩ در ⁧ عراق⁩ و ⁧ سوریه⁩ در سال ٢٠١٧ پایان یافت، ولی تا زمانی که بستر فعالیت گروه‌هایی همچون داعش برقرار است، جذابیت ایدئولوژی داعش برای نیروگیری و فعالیت تروریستی برقرار است.

‏٥. ⁧ داعش⁩ با پیروی از استراتژی جنگ مستمر و مداوم، حملات ضربتی، عملیات انغماسی، بمب‌گذاری‌های انتحاری، بی‌ثبات سازی، فعالیت‌های تروریستی و بهره‌گیری از فضاهای ملتهب و پر تنش و ضعف قدرت مرکزی، حضور و قدرت خود را به رخ می‌کشد.

رسانه‌ها و فعالین رسانه‌ای وابسته سعی کردند تاریخ و ادبیات اخبار مرتبط با عملیات تروریستی ⁧ شاهچراغ⁩ را با تمسک به خبری فیک تحلیل کنند.

در تصویر گزارش النبا می‌بینید اشاره به کلماتی چون مجوسی، شرکی، رافضه، نوع عملیات (انغماسی) تاریخ عملیات (۱ربیع الاخر) در منطقه فارس شده است.


 


جمیله کدیور
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی