شناسه خبر : 112654
تاریخ انتشار : 1401/08/05 18:54
سید حسن نصرالله: حادثه تلخ شیراز را تسلیت می‌گوییم

سید حسن نصرالله: حادثه تلخ شیراز را تسلیت می‌گوییم

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) را به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و ملت آن تسلیت گفت.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان امروز پنج شنبه در سخنانی حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) تسلیت گفت.

سید حسن نصرالله گفت که گروه تروریستی داعش در شهر شیراز در جمهوری اسلامی ایران جنایت هولناکی را مرتکب شد و ما صمیمانه به امام خامنه‌ای، ملت و برادرانمان در ایران این حادثه دردناک را تسلیت می‌گوییم.

او تصریح کرد که بایستی این حادثه عامل دیگری برای آگاهی و بصیرت بیشتر ملت‌های منطقه به خصوص در ایران باشد، ما همه می‌دانیم که چه کسی انتقال امن بسیاری از سرکرده‌های داعش از سوریه و عراق به افغانستان را فراهم کرد.

سید حسن نصرالله افزود: داعش پس از آن وظیفه خود در سوریه و عراق را انجام داد امروز وظیفه آمریکایی جدیدی دارد که از طریق موقعیت جدید خود در افغانستان انجام می‌دهد.

بنابر گزارش شبکه المیادین، دبیر کل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: ما بایستی نسبت به اهمیت جهاد بزرگی که خیلی‌ها در منطقه ما انجام دادند، آگاهی و بصیرت بیشتری داشته باشیم و جمهوری اسلامی ایران حامی قدرتمند در این جهاد بزرگ است که شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از فرماندهان آن بودند.

سید حسن نصرالله خطاب به ملت ایران گفت: مطمئن باشید کسانی که اغتشاشات در ایران را رهبری می‌کنند همان کسانی هستند که قاتلان را به شیراز فرستاد، اتاق سیاه واحدی وجود دارد که آمریکا آن را مدیریت می‌کند و نظام پایدار و اصیلی که امید بزرگ همه ملت‌های منطقه است، نشانه گرفته است.

سید حسن نصرالله همچنین به مبارزان قهرمان فلسطینی در کرانه باختری، قدس و شهدای قهرمان از جمله «عدی التمیمی» درود فرستاد و گفت: درود به «عرین الأسود» و کتیبة جنین که ارکان دشمن صهیونیستی را در طول چند هفته به لرزه درآورده است و این سخنان دشمن که گفته نیمی از ارتش آن اکنون در شمال کرانه باختری است، مفاهیم زیادی دارد و امید به مقاومت در کرانه باختری برای تغییر معادلات برای ملت فلسطین وجود دارد.

سید حسن نصرالله همچنین توافق ترسیم مرزهای دریایی لبنان با رژیم صهیونیستی را یک تجربه غنی و مهم در سطح لبنان و مقاومت خواند و گفت: پایان تمامی اقدامات ویژه مقاومت پس از تکمیل اسناد مربوط به پرونده ترسیم مرزها، اعلام شد و آنچه اتفاق افتاد یک پیروزی بسیار بسیار بزرگ برای دولت، ملت و مقاومت لبنان است.

او تصریح کرد: حقایق امضای توافقنامه ترسیم مرزها از لحاظ شکلی بیانگر آن است که هر گونه سخن درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بی‌ پایه و اساس است، مذاکرات مربوط به پرونده ترسیم مرزها همگی غیر مستقیم بود و هیأت‌های لبنانی و اسرائیلی زیر یک سقف با هم ملاقات نداشتند و سندی که لبنان آن را حفظ خواهد کرد حاوی امضای اسرائیلی نیست و مسئولان لبنانی با دقت عمل کردند تا شبهه سازش پیش نیاید.

سید حسن نصرالله تأکید کرد که پرونده ترسیم مرزهای دریایی یک معاهده بین‌المللی نیست و دربردارنده هیچ گونه سازش با «اسرائیل» نیست و این رژیم اذعان دارد که هیچ تضمین امنیتی دریافت نکرده است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود که لبنان امروز مرحله مهمی را پشت سر گذاشت که آن را در برابر مرحله جدیدی قرار خواهد داد.


المیادین
اخبار مرتبط




نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی