شناسه خبر : 112586
تاریخ انتشار : 1401/08/04 13:58
تلاش اردوغان برای پیروزی در انتخابات از طریق پرداخت یارانه ٣٢ میلیارد دلاری انرژی

تلاش اردوغان برای پیروزی در انتخابات از طریق پرداخت یارانه ٣٢ میلیارد دلاری انرژی

دولت ترکیه برنامه دارد ٨٠ درصد هزینه گاز طبیعی و ٥٠ درصد هزینه برق مصرفی خانوارها را با یارانه پرداخت کند

نورنیوز - گروه بین‌الملل: پیش‌نویس بودجه سال ٢٠٢٣ رئیس‌جمهور ترکیه افزایش چشمگیری در یارانه‌های انرژی را پیش‌بینی کرده که بدین وسیله به او امکان پایین نگه داشتن هزینه‌های انرژی خانوارها را داده و چشم‌انداز او را در انتخابات سال آینده تقویت می‌کند.

دولت ترکیه برنامه دارد ٨٠ درصد هزینه گاز طبیعی و ٥٠ درصد هزینه برق مصرفی خانوارها را با یارانه پرداخت کند و هزینه یارانه انرژی بر بودجه سال بعدی، اکنون ٦٠٠ میلیارد لیره (٣٢ میلیارد دلار) برآورد شده است.

اکنون حدوداً هشت ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه و اردوغان قصد دارد از شهروندان در برابر افزایش جهانی هزینه‌های انرژی محافظت کند. شهروندان ترکیه در حال حاضر در حال تحمل بحران افزایش هزینه‌های زندگی و تورم فزاینده هستند که حمایت‌ها از اردوغان، طولانی‌ترین رهبر این کشور را تضعیف کرده است.

پیش‌نویس بودجه همچنین پیش‌بینی می‌کند که هزینه‌های مربوط به «امنیت عرضه انرژی، کارایی و بازار انرژی» در سال آینده ١٥٥ درصد افزایش یابد و هزینه‌های دفاعی و امنیتی تا ١٥٩ درصد افزایش یابد. پیش‌بینی می‌شود که تخصیص کمک‌های اجتماعی نیز ٧٣ درصد افزایش یابد تا به وضعیت اسفناک فقرا رسیدگی شود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی