شناسه خبر : 112560
تاریخ انتشار : 1401/08/03 21:59
رئیسی: ایجاد اشتغال در اولویت کاری همه دستگاه‌ها باشد

رئیسی: ایجاد اشتغال در اولویت کاری همه دستگاه‌ها باشد

رئیس جمهور در جریان جلسه امروز شورای عالی اشتعال بر تلاش بیشتر برای ایجاد اشتغال، تأمین بودجه‌های لازم در این زمینه، توجه ویژه به اشتغال جوانان تحصیلکرده و همچنین زنان سرپرست خانوار تاکید کرد.

نورنیوز - گروه سیاست: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز سه‌شنبه در هشتاد و سومین جلسه شورای‌عالی اشتغال با تشکر از تلاش‌های همه دستگاه‌های مسئول در اشتغال‌آفرینی، با بیان اینکه ایجاد اشتغال از ضروریات رشد اقتصادی و افزایش تولیداست، بر تشکیل شورای اشتغال در استان‌ها تاکید و استانداران را مکلف کرد شخصاً امور مربوط به ایجا اشتغال را پیگیری کنند.

رئیسی با بیان اینکه اشتغال یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها و بیکاری از اصلی‌ترین دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی است، بر اولویت ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و فارغ‌التحصیلان تأکید کرد.

رئیس جمهور هدایت صحیح تسهیلات به سوی ایجاد اشتغال واقعی و پایدار را نکته مهم بعدی دانست و تصریح کرد: اتصال سامانه‌های اطلاعاتی و خدماتی دستگاه‌ها از جمله سامانه بانک‌ها به سامانه سازمان تأمین اجتماعی، راهکاری موثر برای اطمینان‌بخشی از هدایت صحیح منابع و تسهیلات به سوی اشتغال‌آفرینی واقعی و پایدار است.

آیت الله رئیسی با اشاره به وجود زمینه‌های ایجاد اشتغال بدون تسهیلات و با آموزش مهارت و توانمند کردن افراد، اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌های زیر مجموعه آموزش و پرورش مسئولیت مهمی در این زمینه دارند.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش بر پرهیز از تعیین تکالیف مالی فراتر از توان بانک‌ها و یا تعیین تکالیف متزاحم برای آنها تأکید کرد و گفت: اگر تکلیفی برای بانک‌ها تعیین و از طریق رسانه‌ها اعلام شود که بانک‌ها نتوانند آنها را اجرا کنند، باعث ترسیم تصویری دوگانه از عملکرد مجموعه دولت و ایجاد حس ناامیدی و یاس در مردم می‌شود؛ باید به طور کامل از ایجاد یاس و ناامیدی برای مردم پرهیز کرد.

رئیسی همچنین خطاب به دستگاه‌های مسئول با تأکید بر اینکه، زمینه نقش‌آفرینی بخش خصوصی و تعاونی در تصمیم‌سازی‌ها، اجرا و نظارت را بیش از پیش فراهم کنند، افزود: سمن‌ها، گروه‌های مردمی و به ویژه تشکل‌های جهادی ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه ایجاد اشتغال دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.

آیت‌الله رئیسی ایجاد سالانه یک میلیون شغل را نیاز کشور، تکلیف قانونی و وعده دولت عنوان کرد و اظهار کرد: برای جبران عقب‌ماندگی‌هایی که در این زمینه از قبل وجود دارد، ایجاد اشتغال باید در اولویت کاری همه دستگاه‌ها باشد.

پیش از سخنان رئیس جمهور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنانی با اشاره به آمارهای موجود نرخ بیکاری را کاهشی عنوان کرد و گفت: در 7 ماهه ابتدایی امسال بالغ بر ۶۵۰ هزار شغل ایجاد شده است. همچنین علاوه بر کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان، شمار بیمه شدگان تأمین اجتماعی نیز افزایش یافته است.

در این جلسه ۹ مصوبه به منظور تسریع و تسهیل ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال به تصویب اعضاء رسید.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی