شناسه خبر : 111401
تاریخ انتشار : 1401/07/30 14:09
آنچه شما به نورنیوز درباره رخدادهای اخیر کشور گفتید

بخش ششم؛

آنچه شما به نورنیوز درباره رخدادهای اخیر کشور گفتید

نورنیوز با انتشار فراخوانی عمومی از مخاطبین درخواست کرد تا برای فراهم شدن زمینه گفتگو پیرامون شکل‌گیری رخدادهای اخیر در کشور و روش‌های جلوگیری از حوادث مشابه نظرات خود را در میان بگذارند، این نظرات از امروز برای آگاهی سایر مخاطبین به تدریج منتشر می‌شود.

نورنیوز - تریبون شما: اوایل هفته گذشته با انتشار فراخوانی عمومی از مخاطبین درخواست کردیم تا برای فراهم شدن زمینه گفتگو پیرامون شکل گیری رخدادهای اخیر در کشور و همچنین روش های جلوگیری از حوادث مشابه نظرات خود را با ما در میان بگذارند.

استقبال مخاطبین محترم خارج از تصور ما بود و گروه زیادی از هموطنان در داخل و خارج از کشور دیدگاه‌های خود را برای ما ارسال کردند.

ضمن تشکر فراوان از همه عزیزانی که در این فراخوان شرکت کردند، خلاصه نظرات ارسال شده که البته در پاره‌ای موارد بخش‌هایی از آن به‌دلیل طولانی بودن یا عدم امکان انتشار،حذف شده برای آگاهی سایر مخاطبین محترم به تدریج منتشر می‌شود.

انتشار این مطالب به معنی رد یا تأیید محتوای آن از سوی «نورنیوز» نیست.

بخش ششم:

Naser Mousavi:

قطعاً شما نظرات مخالف را به اشتراک نمیذارید اگر هم این اتفاق بیافته از سانسور استفاده می‌کنید اما ریشه حوادث اخیر در روش اداره کشور و سیاست‌های داخلی و منطقه‌ای اشتباه می‌باشد که باعث به‌وجود آمدن مسائل زیر شده: عدم دسترسی به بازار جهانی/ بیکاری/ کاهش امید به زندگی/ نداشتن آینده تحصیلی و شغلی/ فرار مغزها/ هزینه‌های بی‌رویه و خلاف خواسته مردم در لبنان، سوریه، فلسطین، یمن/ فقر مطلق/ فسادهای اداری و سیستماتیک/ اختلاس و رانت خواری/ فامیل سالاری و خویشاوند سالاری بجای شایسته سالاری/ عدم تحمل انتقاد/ نفاق پراکنی در منطقه و خصومت های بدون دلیل و منطق و صرفاً بخاطر ایدئولوژی یک گروه اقلیت/ نداشتن تکنولوژی روز/ بی‌سوادی/ فقر فرهنگی/ دخالت دین در سیاست/ و بسیار نکات دیگه. از ماست که بر ماست.

arvin Golzadeh.bayi:

با سلام  اشتباه نظام این بوده که به مردم نگفته تحریم‌ها باعث اختلاس، گرونی، احتکار، دزدی و... میشه. حتی معمار تحریم‌ها ریچارد نیفیو هم تو کتابش هدف از تحریم‌ها رو اینجوری بیان میکنه. نظام بخاطر اینکه غرور ایران و مردم رو‌ حفظ کنه گفته تحریم‌ها تاثیری نداره. در صورتی‌که می‌تونست به مردم شفاف بگه و از مردم بخواد با همدلی تحریم‌ها رو خنثی کنند. اغتشاشات هم نود درصد هیجانات هست و پنج درصد هم لیدر پولی‌ها و پنج درصد دیگه مردم واقعی و خسته از اقتصاد و معیشت هستند. دولت باید هرچه زودتر با یه بسته مناسب از قشر ضعیف حمایت کنه و مشکل مسکن رو برای این اقشار رفع کنه. به امید ایرانی آباد آزاد و پر از امید.

Farshad:

با سلام ریشه مشکلات: عدم برخورد قاطع با مفسدین، غارت‌گران بیت‌المال، عدم برخورد با دروغگوها، عدم برخورد با امثال تاجزاده‌ها، زیباکلام‌ها... عدم برخورد با حسن عباسی و... مردم همه چی رو میبینن! قوه قضاییه قاطع برخورد کنه. اعدام کنه در ملا عام! دزدی فولاد چی شد؟ این مشکلات باعث میشه کشور رو به نابودی بره. اخیرا هم رسانه‌های خارجی که دیگه رسما دنبال جنگ بودن. دو تا موشک راهی ارامکو و یکی هم اسرائیل بزنین. همین

Songsara:

سلام و درود. به نظر بنده ناآرامی‌های اخیر ریشه اقتصادی داره و باید معیشت مردم بهبود پیدا کنه، وعده‌ها درمورد بورس عملی بشه و تحویل واحدهای مسکن ارزان سریعا انجام بشه. باید امید به آینده در دل مردم زنده بشه تا امیدوار باشند و به کار و تلاش بپردازند، جوان‌ها شغل مناسب داشته باشند. اگر که اقتصاد تامین باشه به نظرم خارجی‌ها هم کاری ازشون ساخته نیست.

hasan mim:

ریشه‌های ناآرامی: از انتصابات نه انتخابات سال ۱۴۰۰ از انتخاب کابینه دولت و تیم اقتصادی دولت مثل محسن رضایی و مخبر و خاندوزی و صالح آبادی. از حذف یکباره ارز ترجیحی و فشار افراطی اقتصادی. از نامه دادستان مشهد در مورد عدم ورود بی‌حجاب‌ها به مترو. از خطیبان نماز جمعه‌های مشهد و تهران و اصفهان (علم الهدی و صدیقی و خاتمی و...) که بذر نفرت و دو قطبی درست کردند. از سیسمونی گیت و پسر انسیه خزعلی و سبک زندگی مسئولان و خانواده های آنها. از خیریه‌های پوشالی و فولاد نامبارکه و هلدینگ یاس و... از عدم فهم اجتماعی رئیس جمهور و سطح سواد پایین. به جای استفاده از نخبگان و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی، دارید با شعار جوانگرایی بچه های کم سن و سال را به مراکز حساس و تصمیم‌گیر وارد می‌کنید.

Hadroid HB:

سلام. نظر بنده در مورد علت اغتشاشات اخیر فقط و فقط یک چیز را شامل می‌شود آن هم صدا و سیمای صرفا حکومتی و سیاست‌های یک طرفه آن است. وقتی مردم از بازیگری در رسانه منع می‌شوند به رسانه های معاند روی می‌آورند. اگر در رسانه انقلاب نکنیم مردم به زودی انقلاب می‌کنند.

Bahram:

مهمترین مشکل جامعه مسائل اقتصادیه. مشکل مسائل اقتصادی هم مشخصه کجاست. مشکل آقازاده‌هایی هستن که عامل نفوذشون جایگاه بالایی توی نظام داره و برخورد باهاشون برای نظام دردسر داره. ولی خب میشه باهاشون برخورد کرد و دستشون رو از سفره مردم قطع کرد.

یه مشکل دیگه هم که هست  ناآگاهی مردم در تشخیص وقایع هست و این ناآگاهی باعث شده مردم در تشخیص واقعیت دچار سردرگمی بشن که این هم برمیگرده به ناتوانی حکومت در آگاهی بخشی به مردم. چیزی که شنیدم این بوده که (امام) خمینی گفت هر ایرانی باید یه سیاست مدار باشه.

برگردیم به پست مهدی طارمی جایی که نوشت من از سیاست چیزی نمیدونم ولی چیزی که میبینم خیلی بده. یه جوان دهه هفتادی این حرف رو زده که امروز میتونست در آروم‌ کردن جو ایجاد شده کمک حال باشه. یعنی حکومت ۳دهه هست که در آگاهی بخشی به مردمش ناتوان بوده.

راهکارش هم خیلی ساده است: به مردم دروغ نگیم. با دروغ و سفسطه نمیشه حکومت رو اداره کرد. راهکار اقتصادی،  در قطع کردن دست مفاسد اقتصادی از سفره مردمه. راهکار برای آگاهی بخشی به مردم هم که زیاده ولی بنظر من برگزاری مناظره هست. مناظره با جوانان دهه هشتادی. مناظره و آگاهی بخشی و بیان واقعیات. بیان کوتاهی‌های نظام در رابطه با مشکلات امروز و آشکارسازی چهره واقعی دشمن. این مناظره میتونه با حضور تعداد زیادی از کسانی که امروز معترضن به مشکلاتی که توی‌ جامعه هست برگزار بشه. مناظره های چند صد نفری با حضور یک یا چند کارشناس آگاه که واقعیات رو آشکار سازی کنن و در واقع همه رو توجیه کنن.


نورنیوز
اخبار مرتبط





نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی