شناسه خبر : 111357
تاریخ انتشار : 1401/07/29 16:45
آنچه شما به نورنیوز درباره رخدادهای اخیر کشور گفتید

بخش دوم؛

آنچه شما به نورنیوز درباره رخدادهای اخیر کشور گفتید

نورنیوز با انتشار فراخوانی عمومی از مخاطبین درخواست کرد تا برای فراهم شدن زمینه گفتگو پیرامون شکل‌گیری رخدادهای اخیر در کشور و روش‌های جلوگیری از حوادث مشابه نظرات خود را در میان بگذارند، این نظرات از امروز برای آگاهی سایر مخاطبین به تدریج منتشر می‌شود.

نورنیوز - تریبون شما: اوایل هفته جاری با انتشار فراخوانی عمومی از مخاطبین درخواست کردیم تا برای فراهم شدن زمینه گفتگو پیرامون شکل گیری رخدادهای اخیر در کشور و همچنین روش های جلوگیری از حوادث مشابه نظرات خود را با ما در میان بگذارند.

استقبال مخاطبین محترم خارج از تصور ما بود و گروه زیادی از هموطنان در داخل و خارج از کشور دیدگاه‌های خود را برای ما ارسال کردند.

ضمن تشکر فراوان از همه عزیزانی که در این فراخوان شرکت کردند، خلاصه نظرات ارسال شده که البته در پاره‌ای موارد بخش‌هایی از آن به‌دلیل طولانی بودن یا عدم امکان انتشار،حذف شده برای آگاهی سایر مخاطبین محترم به تدریج منتشر می‌شود.

انتشار این مطالب به معنی رد یا تأیید محتوای آن از سوی «نورنیوز» نیست.

بخش دوم

محمدرضا جمالی:

سلام وقت بخیر. اگر ریشه اصلی اغتشاشات را بخواهیم بدانیم فقط در یک نقطه است: عدم توجه به مردم. از سال ۵۷ که انقلاب شد پولداران پولدارتر شدند و فقرا فقیرتر. عدالت اجتماعی در ایران مرده است و زنده نیست عدالت را در هیچ قوه‌ای از نظام جمهوری اسلامی نمیشه پیدا کرد نه در قوه قضاییه نه در قوه مقننه و نه در قوه مجریه...

ابوعابس:

سلام. فرزندان ما درگیر فضای مجازی شدند، خانواده‌ها با توجه به دغدغه درآمد، کمتر به بچه‌هاشون می‌رسند و اینکه بانیان مساجد با کودکان تند هستند و مساجد خالی از کودک میشه و از معارف دور می‌شوند و می‌روند سراغ  اندیشه‌های باطل .

M.Sajjadi:

سلام. در مورد اغتشاشات؛ از چند ماه قبل هیجان مساله حجاب بالا گرفته بود. باید برادران امنیتی از چند ماه قبل را رصد کنند و نفوذی‌هایی که این حساسیت را بالا بردند و فضای دو قطبی را شدت دادند پیدا کنند... کار فرهنگی به جد باید روی نسل جوان صورت گیرد. اینقدر دنبال اخبار مهسا امینی هستند اصلا از حوادث انتخابات عراق یا مسایل قفقاز اطلاع ندارند. افراد با ایمان جذب سینما و تئاتر و کارگردانی باید بشوند. خیلی صداوسیما ضعیفه، من خیلی حرص می‌خورم...

seyed:

واقعا نمی‌دونین دلیل اعتراضات چیه؟ دلیلش نارضایتی مردمه. از اینکه بچه‌شون استخدام نمیشه ولی بچه‌های بعضیا همراه با زن و نوه و... استخدام میشن. از اینکه یکی میخواد یه جواز کسب بگیره باید یه وانت مدارک ببره ولی برای بعضیا مجوز واردات و صادرات و وام قرض الحسنه رو میفرستین در خونشون. از اینکه مردم میرن تو ادارات و میبینن که جوابشون رو نمیدن و بهشون توهین میشه ولی برای بعضیا از پشت میز بلند میشن و تا دم در بدرقه میشن. رفتار با مردم عادی رو تو کلانتری‌ها دیدین؟ تا حالا شده یه استشهاد محلی ببری کلانتری دو روز کارت طول بکشه؟ شده تصادف کنی و تو کلانتری مثل یه... باهات برخورد بشه؟ تو دادگاه دیدین قضات چطوری با مردم عادی برخورد میکنن؟ ندیدید و نخواهید دید. کسانی به نام انقلاب ضرباتی به این نظام و مردم زدند که صهیونیسم تو خواب نحسش هم نمیتونست ببینه این خسارات رو به این کشور وارد کنه. این انقلاب و این نظام و این کشور مال هشتاد میلیون نفره نه اون تعدادی که باب میل من و شماس. اولین خائنین اونایی هستن که تفرقه میندازن. حالا میخواد شما یا من یا هر کی.

سلام بر ابراهیم:

محسن از کرمان هستم ۲۷ ساله دیپلم. باید روی کار فرهنگی سرمایه‌گذاری کنیم. همونطور که رسانه ضدانقلاب می‌تونه تاثیر بذاره، ما باید کار کنیم. من مطمئنم کار فرهنگی به تدریج ضعف در این موضوع را جبران میکنه. الگوسازی ملی و انقلابی و اسلامی (البته که ما سرزمین الگوها هستیم)...

DAVOOD:

به نظر بنده ریشه این اتفاقات از اروپا و آمریکاست که در میز مذاکرات با ایران فشار بیشتری به ایران وارد بشه و ایران از مواضع منطقیش کوتاه بیاد و امتیاز بده، البته ایران هم در مقابل دست بسته نیست و حتما از نظر تأمین انرژی مورد نیاز غرب ضربات مهلکی به غرب وارد خواهد کرد و زمستان سختی خواهند داشت. اقناع افکار عمومی و مطرح کردن واقعیت غرب به مردم توسط کارشناسان جوان خبره که غربی‌ها دلسوز ما نیستند، می‌تونه در پیشگیری این اتفاقات مؤثر باشه.

Legolas:

سخنی با هنرمندان. این روز ها بازار واکنش هنرمندان و ورزشکاران در خصوص وقایع اخیر بسیار داغ است! قضاوت بین آنکه آیا واقعا از روی حسن نیت و یا سوء نیت است کار دشواری است، اما نکاتی وجود دارد که توجه به آنها خالی از لطف نیست. هنرمندان این کشور با مقام معظم رهبری دیدار دارند که حضرت آقا در عین فروتنی در یک جلسه فرمودند اگر کسی حرفی یا سخنی دارد اجازه داده شود تا صحبت کنند. آقا فرمودند من از نگفتن بعضی حرف‌ها ناراحت می‌شوم نه از گفتن آنها! ولی شاهد سخنرانی انتقادی و یا اظهار نظر جامعی از جانب هنرمندان نبودیم. هر ساله ماه رمضان ریاست جمهوری هم با هنرمندان دیدار دارند. سوال اساسی اینجاست که آیا هنرمندان بهتر نبود به جای پست و استوری، دیدگاه‌ها و انتقادات و مطالبات مردم را در همه این سال‌ها از تریبون‌های قانونی که در اختیارشان بود مطرح می‌کردند و نه شبکه‌های اجتماعی؟! آیا بهتر نبود به طور مستقیم مشکلات را با مسئولین مطرح و در فضای مجازی قول پیگیری مسئولان را منعکس می‌کردند؟! آن هم با وجود چنین فرصت‌هایی که به آنها داده شد و استفاده نکردند؟!


نورنیوز
اخبار مرتبط






نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی