شناسه خبر : 111323
تاریخ انتشار : 1401/07/28 17:09
امیرعبداللهیان: مخالف حضور بیگانگان در ارمنستان و آذربایجان هستیم

امیرعبداللهیان: مخالف حضور بیگانگان در ارمنستان و آذربایجان هستیم

وزیر امورخارجه کشورمان از ترسیم نقشه و سند همکاری‌های بلندمدت با ارمنستان خبر داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران مخالف حضور بیگانگان در این منطقه از جمله در جمهوری های آذربایجان و ارمنستان است.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به ارمنستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به دعوت وزیر امور خارجه ارمنستان در ایروان است، گفت: از فرصت حضور برای مرور موضوعات و مناسبات دوجانبه که در دستور کار دو کشور است استفاده خواهیم کرد.

او جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان را دارای موضوعات فراوان برای همکاری و نیز نگرانی‌های مشترکی در منطقه توصیف و تصریح کرد: برای یافتن راه‌حل‌ها تلاش می‌کنیم و در این سفر به دنبال ترسیم مسیر همکاری‌های بلندمدت بین دو کشور هستیم و پیش از این با همتای ارمنستانی خود در این رابطه به توافق رسیدیم.

وزیر امور خارجه کشورمان از ترسیم نقشه و سند همکاری‌های بلندمدت در جریان این سفر خبر داد و گفت: ما مخالف حضور بیگانگان در این منطقه هستیم، چه در آذربایجان چه در ارمنستان و این سفر فرصتی است که موضوعات راهبردی، همکاری‌های مشترک منطقه‌ای در جریان این سفر با مقامات عالی‌رتبه ارمنستان و با همتای خودم مورد بحث و بررسی قرار بدهم.

او افزود: بسیار خرسندم که در یک سال گذشته در راستای تقویت سیاست همسایه محور بودن دولت جدید جمهوری اسلامی ایران حجم تبادل تجاری تهران و ایروان به بیش از ۴۳ و نیم درصد در مقایسه با سال قبل افزایش داشته است که با توجه به ظرفیت‌های موجود این حجم، هنوز نقطه نظر ما را تأمین نکرده و امیدوار هستیم که بتوانیم سطح بالاتری از تبادلات دو کشور را شاهد باشیم.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی