شناسه خبر : 111318
تاریخ انتشار : 1401/07/28 14:49
شولتز: تا سال‌ها درگیر پیامدهای جنگ اوکراین خواهیم بود

شولتز: تا سال‌ها درگیر پیامدهای جنگ اوکراین خواهیم بود

صدراعظم آلمان با اشاره به بالا گرفتن درگیری‌های نظامی در اوکراین گفت که کشورهای اروپایی تا سا‌ل‌ها درگیر پیامدهای ناشی از جنگ اوکراین خواهند بود.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: اولاف شولتز امروز پنجشنبه در صحن پارلمان آلمان گفت: به روسیه اجازه نمی‌دهیم افزایش حملات اخیرش بی پاسخ بماند. تاکتیک‌های «زمین سوخته» (یک استراتژی نظامی) به روسیه برای پیروزی در جنگ کمک نمی‌کند. روسیه فقط عزم و استقامت اوکراین و متحدانش را تقویت می‌کند.

صدراعظم آلمان که امروز برای شرکت در نشست رهبران اتحادیه اروپا عازم بروکسل است، افزود: ولادیمیر پوتین  فکر کرد می‌تواند ما اروپایی‌ها را از هم جدا کند، اما با عکس این مسأله مواجه شد.

ارتش روسیه در روزهای اخیر زیرساخت‌های انرژی اوکراین را تحت تأثیر قرار داده و باعث خاموشی برخی از شهرهای این کشور شده است. به همین جهت، اوکراین وادار شده که برای اولین بار از زمان آغاز جنگ، محدودیت‌هایی را برای استفاده از برق اعمال کند.

شولتز اذعان کرد که کشورهای اروپایی تا سال‌ها درگیر پیامدهای ناشی از جنگ اوکراین خواهند بود. شولتز همچنین به اثرات جنگ بر انرژی و امنیت غذا در سراسر جهان اشاره کرد و مدعی شد که مسکو از انرژی و گرسنگی به عنوان سلاح استفاده می‌کند.  

صدراعظم آلمان در مورد روابط با مسکو نیز تصریح کرد: این روسیه در زمان پوتین دیگر یک شریک تجاری قابل اعتماد نیست.

او همچنین افزود که آلمان از وابستگی به گاز روسیه رهایی یافته، اما در حال تلاش برای پایین آوردن قیمت‌های انرژی است.

برغم تداوم اختلاف نظر درباره حرکت به سوی تعیین سقف قیمت انرژی در میان اروپایی‌ها، رهبران اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه برای دومین بار در طی دو هفته اخیر به‌منظور کاهش قیمت‌ها انرژی گردهم خواهند آمد.


دویچه وله
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی