شناسه خبر : 111223
تاریخ انتشار : 1401/07/26 10:53
ژست حمایت از حقوق بشر اتحادیه اروپا و پناه دادن به تروریست‌ها

واکنش غریب‌آبادی به اقدام تحریمی اتحادیه اروپا؛

ژست حمایت از حقوق بشر اتحادیه اروپا و پناه دادن به تروریست‌ها

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تحریم‌های به اصطلاح حقوق بشری علیه برخی افراد و نهادهای ایرانی، گفت: اتحادیه اروپا ژست حمایت از حقوق بشر به خود گرفته و حافظان امنیت مردم ایران در برابر اغتشاشات مورد حمایت غرب را تحریم می‌کند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: کاظم غریب‌آبادی در واکنش به تحریم‌های به اصطلاح حقوق بشری علیه برخی افراد و نهادهای ایرانی در فضای مجازی نوشت: «در حالی که اتحادیه اروپا حقوق میلیون‌ها ایرانی را در اثر اجرای تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه رژیم آمریکا به طور گسترده نقض کرده و به تروریست‌هایی که دستشان به خون ۱۷ هزار ایرانی بی‌گناه آلوده است، پناه داده و از آنها حمایت می‌کند، متأسفانه ژست حمایت از حقوق بشر به خود گرفته و حافظان امنیت مردم ایران در برابر اغتشاشات مورد حمایت غرب را تحریم می‌کند!»


 

شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا شخصیت و چهار نهاد ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی، نیروی انتظامی ایران و شماری از مدیران آن را به بهانه مسائل حقوق بشری تحریم کرد.

پیش از این حسین امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با جوزف بورل گفته بود: جمهوری اسلامی ایران از پشتوانه قوی مردمی و دموکراسی کارآمد برخوردار است. اینجا سرزمین کودتای مخملی یا رنگین نیست بلکه لنگرگاه ثبات و امنیت پایدار منطقه است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز ۲۵ مهر، تصمیم تحریمی شورای اتحادیه اروپا را حاکی از تداوم رویکرد مغرضانه و استفاده ابزاری از حقوق بشر برای نیل به اهداف سیاسی ارزیابی کرد و چنین تصمیمی را از اساس مردود و فاقد اثر و اعتبار خواند.


معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی