شناسه خبر : 111207
تاریخ انتشار : 1401/07/25 22:29
ایران به‌زودی تحریم‌های متقابل علیه اشخاص و نهادهای اروپایی اعمال خواهد کرد

ایران به‌زودی تحریم‌های متقابل علیه اشخاص و نهادهای اروپایی اعمال خواهد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه تصمیم شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا در اعمال تحریم‌های یک‌جانبه علیه برخی مسئولان و نهادهای ایرانی را قویاً محکوم کرد و گفت: به‌زودی تحریم‌های متقابل علیه اشخاص و نهادهای ذی‌ربط اروپایی اعمال و اعلام خواهد شد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه تصمیم شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا در اعمال تحریم‌های یک‌جانبه علیه برخی مسئولان و نهادهای ایرانی را قویاً محکوم کرد و گفت: به‌زودی تحریم‌های متقابل علیه اشخاص و نهادهای ذی‌ربط اروپایی اعمال و اعلام خواهد شد.

کنعانی دوشنبه شب تصمیم شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا در اعمال تحریم‌های یک‌جانبه علیه برخی مسئولان و نهادهای ایرانی را قویاً محکوم کرد و آن را به منزله نقض حقوق بین‌الملل و مصداق بارز مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جای تأسف عمیق دارد که انگیزه‌های خاص سیاسی و نیز استناد به اطلاعات بی‌پایه، تحریف شده و ادعاهای ساخته‌وپرداخته معاندین ملت ایران و رسانه‌های شناخته شده وابسته به آنها، مبنای چنین تصمیم غلط و غیر سازنده‌ای قرار می‌گیرد.

کنعانی، تصمیم تحریمی شورای اتحادیه اروپا را حاکی از تداوم رویکرد مغرضانه و استفاده ابزاری از حقوق بشر برای نیل به اهداف سیاسی ارزیابی کرد و چنین تصمیمی را از اساس مردود و فاقد اثر و اعتبار خواند.

وی تأکید کرد: ملت بزرگ ایران پیش از این، اتحادیه اروپا و اعضای آن را، به دلیل بی‌عملی و همراهی با تحریم‌های غیرقانونی حداکثری آمریکا، ناقض بزرگ حقوق بشر قلمداد می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد تمامی اتهامات وارده به اشخاص و نهادهای ایرانی، افزود: در پاسخ به اقدام امروز شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا، به‌زودی تحریم‌های متقابل علیه اشخاص و نهادهای ذی‌ربط اروپایی اعمال و اعلام خواهد شد.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی