شناسه خبر : 111131
تاریخ انتشار : 1401/07/24 12:48
مجید تفرشی: می‌خواهید با سیاست کره شمالی اینجا کره جنوبی بسازید!/ ابوالفضل عمویی: حسن نیت جمهوری اسلامی، بدهکاری جمهوری اسلامی شده است

در برنامه «شیوه» شبکه ۴ سیما؛

مجید تفرشی: می‌خواهید با سیاست کره شمالی اینجا کره جنوبی بسازید!/ ابوالفضل عمویی: حسن نیت جمهوری اسلامی، بدهکاری جمهوری اسلامی شده است

مجید تفرشی: برخی ایرانیان را می‌شناسم که برایشان پاپوش درست کرده‌اند و می‌ترسند برگردند. عمویی گفت: بیش از 4 میلیون تردد ایرانیان خارج به کشور داریم؛ مگر چند درصد اینها بازداشت می‌شوند؟

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: «ابوالفضل عمویی»، نماینده مجلس در برنامه شیوه شبکه ۴ گفت: در دنیا رسانه بدون سیاستگذاری نداریم. نمونه بارز کنترل شبکه‌های اجتماعی علیه ایران این است که نمی‌توانید یک تصویر از حاج قاسم سلیمانی منتشر کنید.

عمویی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: آنچه در مورد ایران گفته می شود واقعیت عینی ایران نیست. ما افراد خارجی دیدیم که به ایران سفر کرده‌اند و گفته‌اند که این ایران آنچه نیست که من فکر می‌کردم.

بخش زیادی از ایرانیان خارج دغدغه ملی دارند، تصویر ایران برایشان مهم است. اما نمی‌توان جریان‌های ضدایرانی فارسی زبان را انکار کرد. اکانت‌های فعال توئیتر مرتبط با هشتگ خانم امینی ۳۲۰ تا ۳۴۰ هزار اکانت بوده است در صورتی که مدعی شده بودند چند صدمیلیون هستند. این همان مدیریت پلتفرم است که اجازه می‌دهد ربات‌ها جولان بدهند.

 عمویی گفت: بیش از ۴ میلیون تردد ایرانیان خارج به کشور داریم؛ مگر چند درصد اینها بازداشت می‌شوند؟

مجید تفرشی، تاریخ پژوه پاسخ داد: برخی ایرانیان را می‌شناسم که برایشان پاپوش درست کرده‌اند و می‌ترسند برگردند؛ همه نهادهای امنیتی در سامانه استعلام نیستند. برای حسین موسویان چه کرده‌ایم به‌جز اتهام زنی؟

مجید تفرشی در برنامه شیوه شبکه ۴ مطرح کرد: آقای حسین موسویان به تنهایی یک سازمان در دفاع از منافع ملی است! هیچ بلایی نبوده که بر سرش نیاورند! صهیونیست‌ها هر روز علیه او طومار جمع می‌کنند. ما چه کار کرده‌ایم برای او به‌جز اتهام زنی و ایجاد مشکلات امنیتی برای او؟ او مدام هم از براندازان هم فحش می‌خورد.

مجید تفرشی: نمی شود سوءمدیریت‌ها را نادیده گرفت و همه چیز را به خارج مرتبط دانست

او ادامه داد: هر وقت که کم خطاتر عمل شده، رسانه‌های خارجی کمتر مجال پیدا کردند. در دوران آقای خاتمی چنین اتفاقی افتاد. برای جذب مخاطبان ۶ تا ۱۰ میلیونی (ایرانیان خارج از کشور) چه کرده‌ایم؟

تفرشی ادامه داد: می گوییم که شبکه‌ها دارند علیه ایران عمل می‌کنند و درست می‌گویید، ولی طرف مقابل را هم بگویید. ایران چند خبرنگار در انگلیس دارد؟ انگلیس چند خبرنگار در ایران دارد؟ وقتی رابطه متعارف نباشد، تندروی پیش می‌آید.

مجید تفرشی: به هندی‌ها و پاکستانی‌های مسلمان در لندن حمله شد اما بی‌بی‌سی یک ثانیه هم آن را پوشش نداد. نخست وزیر بریتانیا مجبور شد با فضاحت وزیر دارایی را برکنار کند و این مسأله به زلزله‌ای سیاسی در اروپا و جهان تبدیل شده، اما بی‌بی‌سی آن را اصلاً پوشش نمی‌دهد. اما کافی است دم یک سگ در ایران کنده شود، فوری به تیتر یک بی‌بی‌سی تبدیل می‌شود.

ما نمی‌توانیم اشتباهات و خلاف‌های رسانه‌های فارسی زبان خارج را نادیده بگیریم، ولی همه مشکلات داخل را هم نمی‌توان به گردن آنها انداخت.

 نماینده مجلس: کسی ایران اینترنشنال تماشا کند فکر می کند جمهوری اسلامی دو بار سقوط کرده!

ابوالفضل عمویی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در برنامه شیوه شبکه ۴ گفت: کسی منکر مشکلات نیست. رسانه فارسی زبان در خارج از ایران به ابزار جنگ تبدیل شده است.

او اظهار کرد: اگر کسی از صبح تا شب ایران اینترنشنال تماشا کند، فکر می‌کند که جمهوری اسلامی دو بار سقوط کرده است! امروز ما با رسانه مواجه نیستیم، با اسلحه تلویزیونی مواجه هستیم.

 تفرشی: آدمهایی دیدم که به دادگاه رفته اند و اتهامشان اقامت در خارج از کشور بوده!

 مجید تفرشی، تاریخ پژوه: دو طیف هستند که ایرانیان خارج از کشور را مجبور می‌کنند که یا با منی یا بر من!

او گفت: در داخل می گویند دوتابعیتی و آواره و در خارج هم می‌گویند که اگر مشکلی نداشت چطور به ایران برگشته و جمهوری اسلامی کاری با او ندارد! لابی صهیونیستی و آمریکا همیشه ادعا کردند که سیامک نمازی مزدور جمهوری اسلامی است.

انتقاد نماینده مجلس از صداوسیما: لوگوی باشگاه رم را فتوشاپ می کنند و سوژه بین‌المللی درست می‌کنند!

عمویی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ گفت: هیچ‌وقت کسی ایرانیان خارج از کشور را به عنوان تهدید ندیده است. هر وقت کسی به خارج رفته با ایرانیان آن کشور دیدار کرده است. آقای رئیسی به نیویورک رفت و با ایرانیان دیدار کرد. جریان منافقین با آن افراد چه رفتاری کرد؟

عمویی افزود: بین ایرانیان خارج از کشور و داخل تفاوت‌هایی وجود دارد. هیچکدام از تجمع‌هایی که اخیراً در تهران بوده به اندازه تجمع اخیر در ونکوور نبوده است! یک طرف در آن تجمع بوده و فکر کردند ایرانی است و به او چاقو زدند!

نماینده مجلس در انتقاد به صداوسیما گفت: در صداوسیما لوگوی باشگاه آ اس رم را فتوشاپ می‌کنند و سوژه بین‌المللی درست می کنند! اصلا بیایید ببینید این کار چه کسی است! بعد از آن قضیه باشگاه رم رفت و صفحه فارسی زد و با مخاطبان ایرانی خود ارتباط برقرار کرد.

عمویی تأکید کرد: ایران برای حسن نیت نمازی را آزاد کرد. حسن نیت جمهوری اسلامی، بدهکاری جمهوری اسلامی شده است.

مجید تفرشی: می خواهید با سیاست کره شمالی اینجا کره جنوبی بسازید!

مجید تفرشی، تاریخ پژوه گفت:  وقتی با جامعه جهانی ارتباط برقرار نکنید، اف ای تی اف را قبول نکنید، وقتی بخواهید با سیاست کره شمالی کره جنوبی بسازید، نتیجه‌اش می‌شود منزوی شدن.

او ادامه داد: محمدرضا شاه دیر و در زمان ضعف امتیاز داد و رفت. جمهوری اسلامی اگر در زمان اقتدار به مردم امتیاز بدهد می‌ماند. {مسائل} را زیر فرش پنهان کرده‌ایم و آنها (شبکه‌های فارسی زبان خارج) سلطه رسانه‌ای پیدا کرده‌اند.


نورنیوز
اخبار مرتبط





نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی