شناسه خبر : 110986
تاریخ انتشار : 1401/07/20 18:49
صدرالحسینی: حمایت از آشوب، سیاست غرب علیه همه کشورهای مستقل است

صدرالحسینی: حمایت از آشوب، سیاست غرب علیه همه کشورهای مستقل است

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اغتشاشات اخیر در ایران تصریح کرد که حمایت آشوب سیاستی است که غرب نه‌تنها علیه ایران بلکه علیه تمام کشورهای مستقل به‌کار می‌بندد.

نورنیوز - گروه سیاست: پس از آنکه اغتشاشگران در ایران با تخریب اموال عمومی مانند آتش زدن یک مأمور انتظامی، آمبولانس‌ها، حمله به ایستگاه‌های اتوبوس، عابر بانک‌ها و غیره پاسخی مثبت خواست به آمریکا و  صهیونیست‌ها و نیروهای ضدانقلاب دادند، مقامات آمریکایی مانند «ویلیام برنز»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در ایالات‌متحده آمریکا و چند تن از مقامات اروپایی با حمایت از آشوبگران چراغ سبزی به آنان برای ادامه این ناآرامی‌ها نشان دادند.

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا که بعد از انتخابات سال ۲۰۲۱ متهم به تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری آن سال شد و این موضوع سبب شد تا معترضان به تقلب در انتخابات در پارلمان آن کشور تجمع کنند و به دنبال این تجمع چند تن از افراد توسط پلیس آن کشور به قتل برسند، از آشوب‌های اخیر در ایران حمایت کرده است. بایدن در حالی این موضوعات را مطرح می‌کند و از حقوق ایرانیان برای اعتراض آزاد در ایران حمایت می‌کند که حمایت این کشور از رژیم اشغالگر قدس و بمباران‌های یمن از یک سو و سرکوب سیاه‌پوستان از سوی دیگر مورد سؤال مجامع بین‌المللی است.

 بایدن که از نظر ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با تقلب رئیس‌جمهور آمریکا شده است، در اظهارات اخیر خود گفته است: «رژیم ایران برای دهه‌ها آزادی‌های اساسی را از مردم خود سلب کرده و با زور و خشونت، آرزوهای نسل‌های متوالی را سرکوب کرده است. ایالات‌متحده در کنار زنان و شهروندان ایرانی که با شجاعت خود به جهان الهام می‌بخشند، می‌ایستد.»

بایدن ادامه داد: «ما به پاسخگو کردن مقامات ایرانی و حمایت از حقوق ایرانیان برای اعتراض آزادانه ادامه خواهیم داد.»

از سوی دیگر ترامپ که خود متهم به ایجاد اغتشاش در آمریکا از سوی طرفداران حزب دموکرات است، در تجمع هوادارانش در «مایندن» نوادا به گزافه‌گویی ضد ایرانی پرداخت و از اغتشاشات در ایران حمایت کرد.

وی مدعی شد: «من از توافق فاجعه‌بار ایران خارج شدم و همان‌طور که حرف می‌زنیم مردم ایران شجاعانه علیه رژیم فاسد و بی‌رحم اعتراض می‌کنند و شجاعانه با خشونت، آزار و اذیت، زندان، شکنجه و حتی مرگ مواجه می‌شوند. ما با شما هستیم و همیشه با شما خواهیم بود.»

سیدرضا صدرالحسینی، تحلیلگر مسائل غرب آسیا، درباره اظهارات مقام آمریکایی، گفت: «با نگاهی به روندهای نظام سلطه به‌ویژه آمریکا در کشورهای مستقل و برای انحراف افکار عمومی کشورهای نظام سلطه از موضوعات داخلی آن‌ها، به چند نکته پی می‌بریم، نخست آنکه یک جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته شده است. در این جنگ ترکیبی هم‌زمان فشار سیاسی، اقتصادی، روحی و روانی، عملیات پر شدت رسانه‌ای، عملیات شناختی و فعال کردن جریان‌های نفوذی را در ایران در سال‌های اخیر و به‌ویژه در یک سال گذشته مشاهده می‌کنیم. عوامل مختلف و گوناگونی در این جنگ ترکیبی هم‌زمان به ملت ایران و نظام سیاسی در کشور فشار وارد می‌کند.»

وی افزود: «به‌طور کامل مشخص است که این رخدادها از یک اتاق عملیات فرماندهی می‌‌شود. این اتاق عملیات با بهره‌مندی از پترودلارهای نفتی منطقه و بهره‌مندی از سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی و همچنین استفاده از سفارتخانه‌های برخی از کشورهای اروپایی و در کل استفاده هم‌زمان از همه امکانات برای به سرانجام رساندن این جنگ ترکیبی استفاده می‌کند. همچنین آن‌ها با صراحت بر فشار آوردن مضاعف علیه ملت ایران در رسانه‌ها، محافل سیاسی و مجامع بین‌المللی‌ تأکید می‌کنند.»

وی افزود: «همان‌گونه که در دوران ریاست جمهوری ترامپ، مقامات ارشد کاخ سفید و پنتاگون و همچنین وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری این کشور موضوع فشار بر ملت ایران را با صراحت بیان می‌کردند، در شرایط کنونی نیز نه با صراحت گذشته این موضوع را تصریح می‌کنند که ما از تغییر در رفتار و تغییر نظام جمهوری اسلامی به هیچ عنوان عقب‌نشینی نخواهیم کرد.»

صدرالحسینی عنوان کرد: «در ماه‌های اخیر موضوع فشار بر ملت ایران از طریق مقامات رسمی آمریکا با صراحت بیشتری بیان می‌شود و مقامات سازمان جاسوسی آمریکا با صراحت اقرار می‌کنند که ما برای حمایت از آشوبگران در داخل ایران باید از همه امکانات فنی و مهندسی یا تکنولوژی ارتباطات بهره لازم را ببریم و حتی به موضوع اینترنت اشاره می‌کنند و به صراحت بیان می‌کنند که ما برای آشوبگران دسترسی به اینترنت آزاد فراهم خواهیم کرد. همه افرادی که در این حوزه دارای آگاهی هستند، می‌دانند که راه‌اندازی سیستم اینترنت آزاد توسط ماهواره یک فرآیند زمینی است و هزینه‌های قابل توجهی دارد و زیرساخت‌هایی نیاز دارد. آن‌ها برای دلگرمی اغتشاشگران این موارد و موضوعات را با صراحت بیان می‌کنند.» 

صدرالحسینی با اشاره به صحبت‌های رئیس دستگاه جاسوسی آمریکا درباره رخدادهای اخیر در ایران، بیان کرد: «آن‌ها به دنبال بودجه ویژه‌ای برای حمایت از آشوب‌ها از سنای این کشور هستند. حمایت از آشوب‌ها نه تنها در ایران، بلکه سیاست آن‌ها حمایت از مخالفان حکومت‌های کشورهایی است که مستقل از غرب و ضد غربی هستند. آن‌ها با حمایت از آشوبگران در واقع می‌خواهند به آنان القا کنند که ما نسبت به دوستان خودمان در نقاط مختلف دنیا حمایت‌های ویژه‌ای انجام می‌دهیم.»

این کارشناس مسائل غرب آسیا، تصریح کرد: «سیاست نظام سلطه در مقابل کشورهای مستقل و به‌ویژه کشورهای غرب آسیا لیبی‌‌سازی و سوریه‌سازی است. استفاده ابزاری از اقلیت‌های مختلف در جمهوری اسلامی یکی از اساسی‌ترین سیاست‌های آمریکا در برابر ایران است. آن‌ها تلاش می‌کنند تا با بزرگنمایی صحنه‌های خشونت شرایطی را پدید آورند تا برای مردم ایران وضعیتی مانند سوریه و لیبی ایجاد کنند و در حقیقت تجزیه ایران را  در دستور کار قرار دهند، همان‌گونه که در هفته‌های اخیر تلاش داشتند تا زاهدان را شبیه درعا در سوریه نشان دهند.»

وی افزود: «آن‌ها به دنبال این موضوع هستند که آشوبگران، ایران را تخریب کنند تا بتوانند با حمایت بیگانگان نقشه‌های تجزیه ایران را فراهم کنند. آن‌ها به خوبی می‌دانند که به بن‌بست رساندن نظام سلطه در سوریه و عراق توسط همکاری‌های مجدانه جمهوری اسلامی علیه تروریسم منطقه‌ای انجام شد، آن‌ها به دنبال این هستند که انتقام شکست پروژه‌های تجزیه در لبنان، عراق و سوریه را نیز در رخدادهای اخیر از جمهوری اسلامی بگیرند. به همین دلیل تلاش می‌کنند که از تصاویر و بزرگنمایی تخریب‌ها حداکثر استفاده را داشته باشند.»  

صدرالحسینی با اشاره به اصطلاح جنگ شناختی، تصریح کرد: «در جنگ شناختی مهم‌ترین کاری که صورت می‌گیرد این است که واقعیت‌ها قلب شود؛ یعنی آنچه واقعیت ندارد را به عنوان واقعیت مطرح کنند. در واقع آن‌ها تلاش می‌کنند تا جای جلاد و شهید جابه‌جا شود؛ یا جای غارت‌گر و غارت‌شده را عوض کنند. در جنگ شناختی تلاش می‌شود که به جامعه هدف این موضوع را القا کنند که شما مجبور هستید آنچه را ما در فضای رسانه‌ای مدیریت می‌کنیم و آن را به شما القا می‌کنیم به عنوان حقیقت بپذیرید. آن‌ها در رسانه‌ها به دنبال به وجود آوردن شرایطی هستند تا جامعه هدف احساس کند که دست آن خالی است و هیچ داشته‌ای در جامعه وجود ندارد. در حقیقت رسانه‌ها موضوعاتی مانند فقر و فساد و ناکارآمدی و تبعیض و در نهایت سیاه‌نمایی مدیران را به مخاطبان القا می‌کنند و این یکی از وظایف اداره‌کنندگان فضای مجازی است. در جنگ شناختی تلاش می‌شود یک جامعه تاریک از آینده نزدیک و دور برای جامعه هدف ساخته شود.»

این کارشناس مسائل غرب آسیا تأکید کرد که در حال حاضر جنگ ترکیبی و جنگ شناختی علیه ملت ایران به راه انداخته شده است.

وی با اشاره به نقشه‌ راه سازمان جاسوسی آمریکا درباره ایجاد بحران در ایران، اظهار کرد: «دشمنان تلاش می‌کنند تا گسل‌های قومی و مذهبی را فعال کنند. از سوی دیگر آن‌ها تلاش می‌کنند از گسل نسلی و بین نسلی کشور استفاده کنند و  قطعاً سرویس‌های اطلاعاتی توسط عوامل داخلی فضای رهای مجازی در داخل ایران بر روی این موضوع نیز سرمایه‌گذاری ویژه خواهند کرد.»

صدرالحسینی با اشاره به استفاده ابزاری دشمن از موضوع حجاب و عفاف در ایران برای ضربه وارد کردن به کشور اظهار کرد: «یکی از موضوعاتی که در ماه‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برای جلوگیری از به نتیجه رسیدن نهضت عمومی مردم ایران از آن استفاده شد موضوعی به نام بانوان و حمایت از حقوق زنان و به ویژه آزادی در پوشش بود. آمریکایی‌ها و عوامل آنان در داخل کشور یک تجربه چهل و چند سال در موضوع حجاب دارند که البته با توجه به ریشه‌های عمیق عفاف در جمهوری اسلامی استفاده از این موضوع ناکام خواهد بود.»

وی ادامه داد: «در جنگ هیبریدی (ترکیبی)  یکی از نکات مهم و اساسی فشار بر فرهنگ‌های بومی در کشورهای هدف است. که در دستور کار سرویس‌های اطلاعاتی قرار می‌گیرد. این موضوع از چند سال گذشته و به‌ویژه از دو سال پیش تاکنون به عنوان یکی از اساسی‌ترین اقدامات سرویس‌های اطلاعاتی که بر روی نسل جدید در جمهوری اسلامی مطرح بوده است و این بار با تکیه بر مسئله پوشش مورد عنایت ویژه دستگاه‌های جاسوسی آن‌ها قرار گرفته است.» 

وی افزود: «رخدادهای اخیر برگرفته کار دوساله گذشته‌ای است که در فضای مجازی و ماهواره‌ها به شیوه‌های مختلف روی آن کار شده است و پیش‌بینی غلط آن‌ها این بود که از مسئله عفاف و حجاب در ایران می‌توانند به عنوان یک موضوع اساسی برای فشار به حاکمیت استفاده کنند.»


نورنیوز
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی