شناسه خبر : 110951
تاریخ انتشار : 1401/07/20 10:07
واکنش لاریجانی به ماجرای دانشگاه شریف و ستاد امر به معروف

واکنش لاریجانی به ماجرای دانشگاه شریف و ستاد امر به معروف

علی لاریجانی، رئیس پیشین مجلس به روزنامه اطلاعات گفت: به نظر من با کم‌حجابی برخی افراد حادثه‌ای رخ نداده است. مسأله حجاب را در این شرایط یک مرتبه بزرگ کردند، نمی‌گویم باید بی‌اعتنا بود، باید به اندازه به آن توجه داشت.

سایر رسانه‌ها: علی لاریجانی در مصاحبه با روزنامه اطلاعات گفت: افراط در امور اجتماعی این نتایج را دارد. اینها مسائلی است که باید با ملایمت و مدارا به آن توجه داشت. راه و طریق توجه به مقوله حجاب، این نیست آن هم در این شرایط که مردم مشکلات اقتصادی دارند. در این وضع به افراد مختلف ستم می شود.

او همچنین درباره اتفاقات در دانشگاه شریف گفت: در دانشگاه صنعتی شریف یک سری از تظاهر ‌کنندگان شعارهای زشتی دادند که در شأن محیط دانشگاهی نبود؛ البته ممکن است افرادی غیردانشجو این شعارها را سر داده باشند، اما به‌ هرحال دانشجویان بسیجی خیلی با متانت عمل کردند و شعارهای خودشان را دادند.

لاریجانی گفت: در اینجا برخی از اساتید برای وساطت آمدند و خواستار درست کردن دالانی برای خروج دانشجویان شدند، ولی افرادی که از بیرون فضای دانشگاه آمدند، اساتید را هم مورد ضرب و شتم قرار دادند و اکنون موضوع بی‌حرمتی است که اساتید را برآشفته است. تردید نکنید مسئول آن نهاد امنیتی هر که باشد چنین دستوری را برای اعمال خشونت نداده است.

رئیس پیشین مجلس گفت: اگر در جامعه‌ای، جوانان از نظر فکری و اجتماعی یکی از احکام شرعی را به درستی اجرا نکردند، این صددرصد خلاف نیست.


روزنامه اطلاعات
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی