شناسه خبر : 110919
تاریخ انتشار : 1401/07/19 12:49
سخنگوی دولت: سازوکارهای راه‌اندازی «خانه ملی گفتگوی آزاد» به تصویب رسیده است

سخنگوی دولت: سازوکارهای راه‌اندازی «خانه ملی گفتگوی آزاد» به تصویب رسیده است

علی بهادری جهرمی با بیان اینکه سازوکارهای لازم برای راه‌اندازی «خانه ملی گفتگوی آزاد» در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است گفت: در خانه گفتگوی آزاد فضایی آزاد برای مردم، خصوصاً جوانان به دور از هرگونه محذوریت علمی و گفتگویی فراهم می‌شود.

نورنیوز - گروه سیاست: «علی بهادری جهرمی» در نشست خبری هفتگی خود در رابطه با آخرین وضعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: سرپرستی آقای زاهدی‌وفا بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به اِذن رهبر انقلاب، تا زمان انتخاب وزیر جدید ادامه دارد. گزینه‌ها در حال بررسی است و در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

سخنگوی دولت در بخشی از اظهارات خود با بیان اینکه در آشوب‌های اخیر، اغتشاشگران به کسب و کارها، اموال عمومی و حتی آمبولانس‌ها خسارت زیادی توسط آشوبگران وارد شد، افزود: کسانی که جزء مباشران، مسببان، مشوقان و حامیان اغتشاشات و ناامنی بودند باید این خسارت را جبران کنند.

او همچنین با بیان اینکه دولت در راستای کمک به کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، امسال تلاش خود را برای عادلانه‌سازی و متناسب‌سازی انجام داده است، تأکید کرد: افزایش ده برابری یارانه‌ها، افزایش حقوق کارگران، بازنشستگان و معلمان در همین راستا عملیاتی شد.

بهادری جهرمی اضافه کرد: خوشبختانه دو فوریت آخرین حلقه این زنجیر یعنی لایحه متناسب سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان در مجلس تصویب شد، در صورت تصویب لایحه مذکور، افزایش حقوق‌ها به صورت پلکانی خواهد بود و حقوق‌های پایین‌تر، افزایش بیشتری خواهند داشت.

سخنگوی دولت همچنین با بیان اینکه سازوکارهای لازم برای راه‌اندازی «خانه ملی گفتگوی آزاد» در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است ادامه داد: در خانه گفتگوی آزاد فضایی آزاد برای مردم خصوصا جوانان به دور از هرگونه محذوریت علمی و گفتگویی فراهم می‌شود.

او همچنین با اشاره  به تأکید رئیس‌جمهور برای در نظر گرفتن مکان‌هایی برای طرح اعتراض یا انتقادات، یادآورشد: این کار در همین روزهای اخیر به مرحله اجرایی رسید، در دانشگاه تهران خانه گفتگو تأسیس شد و نخستین نشست آن با حضور ۹۰ نفر از اساتید این دانشگاه و ارائه دیدگاه‌های ۲۰ استاد برگزار شد.

سخنگوی دولت همچنین اعلام کرد: در سال زراعی جاری ۷۱۷۰ هزار تن گندم به ارزش ۸۳۰۴۴ میلیارد تومان (حدود ۳.۶ برابر سال گذشته) از کشاورزان خریداری و پیرو تأکیدات رئیس‌جمهور و پیگیری‌های وزیر جهاد کشاورزی، کل مطالبات کشاورزان تسویه و پرداخت شده است.

علی بهادر جهرمی در آخر با بیان اینکه کارخانه نساجی مازندران در قائمشهر پیرو سفر رئیس جمهوری و دستورات و مصوبات برای احیای این کارخانه بزرگ و قدیمی صنعتی در حال حاضر جان دوباره گرفت و به صورت سه شیفته فعال شده است، افزود: بیش از ۴۰۰ کارگر کارخانه به کار بازگشته و ۱۰۰ شغل جدید نیز با اجرای طرح توسعه در این کارخانه راه اندازی می‌شود، مطالبات و حقوق کارگران در این واحد نیز به روز شده است.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی