شناسه خبر : 110783
تاریخ انتشار : 1401/07/16 14:27
تحلیلگران صهیونیست به پیروزی سید حسن نصرالله اعتراف کردند

در پرونده ترسیم مرزهای آبی،

تحلیلگران صهیونیست به پیروزی سید حسن نصرالله اعتراف کردند

کارشناسان و تحلیلگران مسائل سیاسی رژیم صهیونیستی در گزارش های تحلیلی خود به پیروزی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در پرونده ترسیم مرزهای آبی بین لبنان و فلسطین اشغالی اعتراف کردند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «تسافی یحزکلی»، تحلیلگر صهیونیست در شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: این توافق به نام (سید حسن) نصرالله ثبت شد زیرا او بود که دولت لبنان را به ایستادگی تشویق کرد.

یحزکلی افزود: (سید حسن) نصرالله به مرحله پایانی زورآزمایی با اسرائیل رسیده است و هیچ کس در اسرائیل نمی‌تواند در این امر بر او پیروز شود بلکه برعکس اسرائیلی‌ها تهدیدهای او را جدی خواهند گرفت و آرام خواهند شد و در نهایت، توافق همان گونه که لبنانی ها می خواهند، تحقق خواهد یافت.

پیروزی سید حسن نصرالله

یحزکلی تأکید کرد: (سید حسن) نصرالله از نظر تاکتیکی در این نبرد پیروز میدان است.

از سوی دیگر، «إیلی باراون»، نویسنده صهیونیست در تارنمای صهیونیستی «یدع» با اشاره به پیش‌نویس توافق پیشنهادی برای ترسیم مرزها بین لبنان و فلسطین اشغالی، از آن به عنوان «یک پیروزی بزرگ» برای سید حسن نصرالله نام برده و خاطرنشان کرد: دبیرکل حزب الله در حال تکرار دستاورد خوید در آغاز هزاره سوم است که طی آن به عنوان کسی شناخته شد که لبنان را آزاد کرد و اسرائیلی‌ها را از کمربند امنیتی بیرون راند.  

اسرائیل توان نبرد با حزب الله را در خود نمی‌بیند

 إیلی باراون خاطرنشان کرد که رژیم اسرائیل در حال حاضر نمی‌تواند به خود اجازه نبرد با حزب الله را بدهد زیرا به گفته او، تل‌آویو در حال حاضر با چند چالش مهم روبرو است که عبارتند از : ۱ - بحران سیاسی داخلی مستمر ۲ - جبهه داخلی آماده نبرد نیست ۳ - ارتش اسرائیل کوچک است و نمی‌تواند به طور همزمان در چند جبهه به نبرد بپردازد ۴ – آمادگی نوار غزه برای نبرد ۵ – شکل گیری ساختار مستقل فلسطینی در برخی از مناطق کرانه باختری (کنترل گروه‌های مقاومت بر برخی مناطق کرانه باختری ) ۶ – ایران هسته‌ای.

ارتش اسرائیل از حزب الله می‌ترسد

«یسرائیل هرئِل»، نویسنده صهیونیست راستگرا در روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با انتشار مقاله‌ای نوشت: فرماندهان ارتش اسرائیل در نشست کابینه امنیتی از رهبران سیاسی این رژیم خواستند تا توافق دریایی با لبنان را به امضا برسانند و از شدت بخشیدن به تنش میان دو طرف اجتناب بورزند.

یسرائیل با تأکید بر اینکه ارتش اشغالگر اسرائیل از حزب الله در ترس و وحشت بسر می‌برد، از این واقعیت به عنوان «یک امر سخت و دردناک» نام برد.

«آموس هوکشتاین»، میانجی آمریکایی در پرونده ترسیم مرزهای آبی بین لبنان و فلسطین اشغالی پیش‌نویس توافقی را به لبنان و رژیم صهیونیستی در این باره ارائه کرده است. مقامات لبنانی طی روزهای گذشته به بررسی این پیشنهاد پرداخته و در موضعگیری یکپارچه و واحد، ملاحظات خود را درباره آن به هوکشتاین ارائه کرده‌اند. در مقابل موضع واحد لبنان، سران رژیم صهیونیستی به شدت با یکدیگر درباره این پیش نویس اختلاف دارند و شماری آن را به نفع لبنان و به زیان این رژیم می‌دانند. لبنان تأکید کرده است که از خواسته‌های خود در ارتباط با این پرونده و ملاحظات خود درقبال پیش‌نویس یاد شده عقب نشینی نخواهد کرد. هم اکنون توپ در زمین رژیم صهیونیستی است که موضع نهایی خود را به هوکشتاین ارائه کند.

پیش از این شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در پی بوجود آمدن اختلافات در پرونده مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی، احتمال تنش در مرز شمال سرزمین‌های اشغالی و لبنان بین این رژیم و حزب الله افزایش یافته است.

در مقابل، شیخ «علی دعموش»، معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در خطبه نماز جمعه گفت: دشمن اشغالگر زبان دیپلماسی را نمی‌فهمد و هرکس معتقد است که دشمن تنها با منطق مذاکره می‌تواند حقوق لبنان را به رسمیت بشناسد، اشتباه می‌کند.

او تأکید کرد: دشمن تنها منطق زور را می‌فهمد و این موضوع را تمام تجربیات گذشته ثابت کرده است. وقتی از منطق زور در زمینه مقابله با دشمن صحبت می‌کنیم، مقصود ما فقط زور یا توان نظامی علی‌رغم اهمیت بالای آن نیست، بلکه منظور همه عناصر قدرت از ایستادن ملت لبنان حول محور مقاومت و اعتماد آنها به آن گرفته تا میزان صبر، مقاومت و استواری و وحدت و ثبات موقعیت سیاسی است.

شیخ دعموش در ادامه خاطرنشان کرد: ما به خود و توان خود اعتماد داریم و برای همه احتمالات آماده هستیم. نمی‌توان نسبت به حقوق خود سکوت کرد و مقاومت امروز قوی‌تر و سرسخت‌تر از همیشه است. 

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع اخیرا اعلام کردند که «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ملاحظات و اصلاحات پیشنهادی لبنان در پیش‌نویس توافق پیشنهادی آمریکا برای ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی مخالفت کرده است.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی