شناسه خبر : 110704
تاریخ انتشار : 1401/07/14 12:20
آمریکا خشم خودر ار از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت بروز داد

آمریکا خشم خودر ار از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت بروز داد

آمریکا تصمیم مجموعه اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت را دلسردکننده خواند و تأکید کرد که برای محدود کردن نقش این گروه در تعیین قیمت سوخت تلاش می‌کند.

نورنیوز - گروه اقتصاد: آمریکا تصمیم مجموعه اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت را دلسردکننده خواند و تأکید کرد که برای محدود کردن نقش این گروه در تعیین قیمت سوخت تلاش می‌کند.

کاخ سفید بامداد امروز در واکنش به تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، تأکید کرد که این تصمیم برای «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا «دلسردکننده» بوده است.

این بیانیه تصمیم اوپک پلاس را «فاقد دوراندیشی» دانسته و تأکید کرده که این تصمیم در اقتصاد جهانی که خود از آثار منفی حمله روسیه به اوکراین تحت فشار است، به کشورها آسیب می‌زند.

در این بیانیه تأکید شده که در پرتو این تصمیم، دولت بایدن با کنگره درباره سازوکارهایی جهت کاهش سلطه کشورهای اوپک بر قیمت نفت در بازارهای جهانی همکاری خواهد کرد.

همچنین کاخ سفید تأکید کرد که بایدن دستور آزادسازی بخش بیشتری از ذخایر راهبردی نفت آمریکا را صادر کرده است.

«کارین ژان پی‌یر»، سخنگوی کاخ سفید نیز عنوان کرئه بود  که تصمیم اوپک پلاس به روشنی جانبداری از روسیه بوده و افزود که واشنگتن این تصمیم را «غلط» و به نفع مسکو می‌داند.

از سوی دیگر، «الکساندر نوواک»، معاون نخست‌وزیر روسیه این تصمیم را «بی سابقه» و نتیجه نیاز به تحقق تعادل در بازارهای نفت دانست. او تأکید کرد که روسیه برای کاهش آثار منفی تحریم‌ها، تولید نفت خود را کاهش خواهد داد.

همزمان «عبدالعزیز بن سلمان»، وزیر انرژی عربستان در کنفرانسی مطبوعاتی در حاشیه نشست وزرای نفت اوپک در وین گفت است که این گروه همچنان عامل اساسی ثبات بازارهای جهانی خواهد بود.

او گفت که اقدامات پیشگیرانه اوپک باعث شده که بازار نفت بازاری پایدار و باثبات باشد و افزود که توافق کاهش تولید تا پایان سال ۲۰۲۳ برقرار خواهد بود.

در همین حال «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به این تحولات گفت که کشورش منافع مشترکی با عربستان دارد اما تضمین تأمین سوخت در بازارهای جهانی و پایین نگه داشتن قیمت نفت را مهم می‌داند.

روز گذشته، اوپک پلاس بدون توجه به درخواست‌های مکرر سازمان ملل تصمیم به کاهش ۲ میلیون بشکه‌ای تولید نفت گرفت. این بزرگ‌ترین کاهش تولید نفت از زمان شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰ است.

در پی این تصمیم، قیمت نفت خام در بازارهای جهانی افزایش یافت و نفت برنت به ۹۳ دلار رسید.


الجزیره
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی