شناسه خبر : 110695
تاریخ انتشار : 1401/07/13 22:10
بایدن از تصمیم اوپک پلاس ابراز ناامیدی کرد

بایدن از تصمیم اوپک پلاس ابراز ناامیدی کرد

اوپک پلاس در اجلاس امروز چهارشنبه خود در وین درباره شدیدترین کاهش تولید نفت خود از زمان آغاز همه گیری کرونا در سال 2020 به توافق رسید.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و برایان دیز مدیر شورای ملی اقتصاد آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند بایدن با انتقاد از تصمیم کاهش تولید نفت توسط اوپک پلاس، ادعا کرد این کار تبعات منفی بر کشورهای فقیر و در حال توسعه خواهد گذاشت.

بایدن همچنین به وزارت انرژی آمریکا دستور داد در ماه آینده ۱۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا آزاد و اقدامات ممکن برای افزایش تولید نفت را بررسی کند.

رئیس‌جمهور آمریکا علاوه بر این، از شرکت‌های نفتی آمریکا درخواست کرد که قیمت‌های سوخت را کاهش بدهند تا مصرف کنندگان آمریکایی متحمل هزینه کمتری شوند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که دولت بایدن در مورد اتخاذ اقدمات لازم برای کاهش تسلط اوپک بر قیمت‌های انرژی، با کنگره آمریکا مشورت خواهد کرد.

اوپک پلاس در اجلاس امروز چهارشنبه خود در وین درباره شدیدترین کاهش تولید نفت خود از زمان آغاز همه گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ به توافق رسید.

خبرگزاری رویترز نوشت: این توافق به رغم فشار آمریکا و دیگر کشورها برای تولید بیشتر حاصل شده و عرضه را در بازاری که هم اکنون نیز در تنگنا هست، محدودتر می‌کند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی