شناسه خبر : 110676
تاریخ انتشار : 1401/07/13 13:01
جنبش عدم تعهد، اقدامات تروریستی را نقض آشکار قوانین بین‌المللی می‌داند

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل:

جنبش عدم تعهد، اقدامات تروریستی را نقض آشکار قوانین بین‌المللی می‌داند

سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک تأکید کرد: جنبش عدم تعهد، تروریسم را در همه اشکال و مظاهر آن، از جمله تروریسم دولتی محکوم و رد کرده و مجدد حمایت خود از قطعنامه‌های ذی‌ربط سازمان ملل در مورد مشروعیت مبارزات مردم تحت سلطه و اشغال خارجی برای آزادی و اعمال حق تعیین سرنوشت را اعلام می‌کند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «زهرا ارشادی»، سفیر و معاون نمایندگی کشورمان که در نشست کمیته ششم مجمع عمومی سازمان ملل تحت عنوان «امحاء همه اشکال تروریسم بین المللی» از طرف جنبش عدم تعهد سخنرانی می کرد ،خاطر نشان کرد: این جنبش همواره اقدامات تروریستی را نقض آشکار قوانین بین المللی، از جمله حقوق بین‌الملل بشردوستانه و حقوق بشر  به‌ویژه حق حیات می داندم که منجر به عدم برخورداری کامل حقوق بشر و آزادی های اساسی مردم می شود.

او افزود: جنبش عدم تعهد این نوع اعمال را به مثابه به خطر انداختن تمامیت ارضی و ثبات دولت‌ها و همچنین امنیت ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی می‌داند که پیامدهای نامطلوبی بر روند توسعه اقتصادی و اجتماعی می‌گذارد.

زهرا ارشادی تصریح کرد: جنبش  عدم تعهد نسبت به تفسیر خودسرانه و ارائه نادرست از ادیان توسط گروه‌های تروریستی برای توجیه اقداماتشان نگران است و مخالفت خود را با همه اشکال و جلوه‌های تروریسم و همچنین افراط گرایی خشونت آمیز منجر به تروریسم اعلام می‌دارد.

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان اضافه کرد: جنبش از همه کشورها می‌خواهد تا ضمن مقابله با تروریسم به همه حقوق‌بشر و آزادی‌های اساسی احترام بگذارند و بر تعهد خود در این زمینه برای جلوگیری از نقض حقوق بشر مطابق با حاکمیت قانون و تعهد خود بر اساس قوانین بین‌المللی به‌ویژه حقوق بین‌الملل بشر دوستانه تأکید کنند.

ارشادی خاطرنشان کرد: جنبش عدم تعهد بار دیگر خواستار برگزاری کنفرانس بین‌المللی تحت حمایت سازمان ملل متحد برای سازماندهی مشترک جامعه بین‌المللی در قبال تروریسم در همه اشکال و جلوه‌های آن از جمله شناسایی علل اصلی آن است.

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان افزود: جنبش بر اهمیت انعقاد یک کنوانسیون جامع برای مبارزه با تروریسم بین‌المللی تأکید نموده و همچنین مسئولیت اصلی کشورهای عضو در اجرای استراتژی مبارزه با تروریسم را یادآور می‌گردد.


ایسنا
اخبار مرتبط


نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی