شناسه خبر : 110657
تاریخ انتشار : 1401/07/12 18:32
غریب‌آبادی: وضعیت بازداشت‌شدگان هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

غریب‌آبادی: وضعیت بازداشت‌شدگان هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی سازمان زندان‌ها و مسئولان قضایی مستقر در زندان تهران بزرگ، بر ضرورت تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر وضعیت بازداشت‌شدگان تأکید کرد.

نورنیوز - گروه جامعه: کاظم غریب‌آبادی به همراه جمعی از مسئولان ستاد حقوق بشر و مدیرکل زندان‌های استان تهران با حضور در زندان تهران بزرگ، از محل نگهداری بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر در تهران بازدید و با تعدادی از آنان به‌ صورت چهره‌به‌چهره گفت وگو کرد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه در این دیدار در جریان درخواست‌های بازداشت‌شدگان و آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده آنان قرار گرفت و در نشستی با مقامات سازمان زندان‌ها و مسئولان قضائی مستقر در زندان تهران بزرگ، ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی آنان، بر ضرورت تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر وضعیت بازداشت‌شدگان تأکید کرد.

وی تصریح کرد: باید بین کسانی که فریب‌ خورده و یا با تحریک احساسات یا هیجانات، وارد فضای تجمعات شده اما اقدامات اغتشاش‌گرانه‌ای را مرتکب نشده و دست به تخریب اموال عمومی و خصوصی و ضرب و جرح مردم و عوامل تأمین امنیت نزده‌اند، با کسانی که مخل امنیت مردم و جامعه بوده، تفکیک قائل شد. هرچند این افراد مرتکب فعل غیرقانونی شده‌اند، اما با استفاده از رافت اسلامی موجبات آزادی گروه اول فراهم شود.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به دستور رئیس دستگاه قضا اظهار داشت: بررسی‌ها برای شناسایی افرادی که احیاناً بی‌گناه بازداشت شده‌اند، یا در خرابکاری‌ها و ناامنی نقشی نداشته‌اند، تسریع شده است. در این راستا، بخش قابل‌توجهی از بازداشت‌شدگان استان تهران، افزون بر ۶۲۰ نفر تا شب گذشته آزاد شدند.

وی از مقامات زندان خواست با جدیت هر چه بیشتر نسبت به رعایت حقوق افراد بازداشت شده از جمله تماس با خانواده، تفهیم اتهام و دسترسی به وکیل اهتمام ورزند.

در این جلسه مسئولان زندان نیز گزارش دادند کارت تلفن رایگان برای سه روز اول، در اختیار بازداشت‌شدگان قرار گرفته و آنها از بدو حضور در زندان تهران بزرگ توانسته‌اند بدون محدودیت با خانواده خود تماس تلفنی داشته باشند، همچنین گرچه این افراد در مرحله بررسی پرونده قرار دارند، اما امکان ملاقات با خانواده نیز برای آنان فراهم شده است.


ایرنا
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی