شناسه خبر : 110613
تاریخ انتشار : 1401/07/11 21:39
بورل: با اسرائیل درباره توافق هسته‌ای ایران اختلاف نظر داریم

بورل: با اسرائیل درباره توافق هسته‌ای ایران اختلاف نظر داریم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه جلسه مشترک با مقامات رژیم صهیونیستی تصریح کرد که بروکسل و تل‌آویو درباره توافق هسته‌ای ایران با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «جوزف بورل» روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ این سوال که «‌آیا زمینه مشترکی بین اسرائیل و اتحادیه اروپا در مورد توافق هسته‌ای ایران وجود دارد؟» گفت: این یکی از موضوعاتی است که قطعاً ما در آن اختلاف نظر داریم. «یائیر لاپید» در بیان مخالفت خود با این مسأله بسیار رک بوده است. اما من یک مأموریت از سوی سازمان ملل دارم و این چیزی است که سعی می‌کنم انجام دهم. 

مذاکرات رفع تحریم‌ها پس از ماه‌ها گفتگوهای فشرده در وین، به مرحله‌ای رسیده است که چنانچه ایالات متحده آمریکا به عنوان طرف نقض کننده برجام مطالبات منطقی ایران و الزامات شکل‌گیری یک توافق پایدار و قابل اتکاء را بپذیرد، توافق نهایی حاصل خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید دارد که شرط رسیدن به توافق، رفع موثر و پایدار تحریم‌ها به نحوی است که انتفاع اقتصادی مردم تامین شود و موضوعی به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران نماند.

آیت الله رئیسی رئیس جمهوری ایران در همین پیوند تصریح کرده است: اگر آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل کرده، تحریم‌ها را بردارند و نقض پیمان نکنند، امکان توافق خوب وجود دارد.

رئیس جمهور در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار کرد: مذاکره کنندگان ما دیدگاه‌های خود را صریح بیان کردند، طوری که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا رسماً گفت که دیدگاهی که ایرانیان مطرح کردند، کاملا منطقی و قابل دفاع است.

آیت‌الله رئیسی خاطر نشان کرد: امروز توپ در زمین آمریکایی‌هاست و باید تصمیم بگیرند که درست و براساس تعهدات خود عمل کنند. او افزود: نظرات و شرایط جمهوری اسلامی ایران نیز رسماً اعلام شده است.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی