شناسه خبر : 110495
تاریخ انتشار : 1401/07/09 13:08
پوتین به رئیس‌جمهور چین پیام داد

پوتین به رئیس‌جمهور چین پیام داد

رئیس‌جمهور روسیه در پیامی تلگرامی خطاب به «شی جینپینگ» همتای چینی‌اش،‌ هفتاد و سومین سالگرد تأسیس جمهموری خلق چین را به وی تبریک گفت.

نورنیوز - گروه بین‌الملل:  «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پیامی تلگرامی خطاب به «شی جینپینگ» همتای چینی،‌ هفتاد و سومین سالگرد تأسیس جمهموری خلق چین را به وی تبریک گفت.

وی در این پیام که در وبسایت کاخ کرملین منتشر شد، نوشت: روابط روسیه و چین به لحاظ شراکت جامع و همکاری راهبردی با پویایی رو به گسترش است.

پوتین افزود: به رغم شرایط بی‌ثبات جهانی، ما در زمینه‌های متنوع همکاری موفقیت‌آمیزی داشته‌ایم و همزمان با مبارزه علیه تهدیدها و چالش‌های مدرن، به تشریک مساعی در راستای حصول نظم جهانی عادلانه و دموکراتیک تر ادامه می‌دهیم.

رئیس‌جمهور روسیه در نهایت افزود: مایلم که بر آمادگی به تداوم گفتگوها و همکاری نزدیک در راستای تأمین منافع مردم روسیه و چین که از روابط دوستانه ای برخوردارند، تاکید کنم.

پیام دوستانه پوتین خطاب به همتای چینی در شرایطی که غرب می‌کوشد با تنگ‌تر کردن حلقه تحریم‌های خود، روسیه را در جامعه بین‌الملل منزوی کند، بسیار حائز اهمیت است، چین اگرچه همواره از حق حاکمیت اوکراین دفاع کرده، اما به صراحت تاکید می‌کند جنگ اوکراین نتیجه نادیده گرفتن عامدانه دغدغه‌های امنیتی مسکو از سوی آمریکا و ناتو است.


آنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی