شناسه خبر : 109381
تاریخ انتشار : 1401/07/06 09:42
اروپا بر سر تعیین سقف بهای نفت روسیه به توافق نرسید

اروپا بر سر تعیین سقف بهای نفت روسیه به توافق نرسید

بلومبرگ اعلام کرد که به دلیل اختلاف میان اعضای اتحادیه اروپا بر سر تعیین سقف قیمت نفت روسیه، دستیابی به توافق بر سر این موضوع به تعویق افتاده است.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که اتحادیه اروپا دستیابی به توافق بر سر تعیین سقف قیمت نفت روسیه را به دلیل مخالفت برخی از اعضای اتحادیه اروپا، تا بعد از توافق بر بسته گسترده‌تر تحریم‌ها به تعویق می‌اندازد.

بلومبرگ اعلام کرد که کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به تلاش‌های خود برای دستیابی به توافق در زمینه تعیین سقف قیمت نفت روسیه ادامه می‌دهند، در حالی که به گفته آگاهان از مذاکرات جاری، قبرس و مجارستان از جمله کشور‌هایی هستند که مخالفت خود را با پیشنهاد سقف قیمت برای نفت روسیه ابراز کرده‌اند و از سوی دیگر چنین تصمیماتی در اتحادیه اروپا با اجماع اتخاذ می‌شود و به هر کشوری حق وتوی مؤثر داده شده است.

در همین حال کمیسیون اروپا نیز در آخر هفته اخیر در تلاش برای یافتن مصالحه در مورد بسته اقدامات محدودکننده علیه روسیه با کشور‌های عضو دیدار کرد.

در این میان برخی کشور‌ها ممکن است پیش از نشست غیررسمی رهبران اتحادیه اروپا در پراگ در ششم اکتبر برای یک توافق اولیه تلاش کنند که البته هنوز بسیاری از جزئیات باید مشخص شود، از جمله حداکثر قیمتی که باید توسط متحدان تعیین شود. منابع بلومبرگ تاکید کردند: قرار است این تصمیم قبل از پنجم دسامبر عملی شود، زمانی که اتحادیه اروپا اعمال محدودیت‌هایی را که قبلا اتخاذ کرده بود، عملی می‌کند و شامل ممنوعیت واردات نفت از طریق دریا و خدمات لازم برای حمل و نقل آن می‌شود.

این در حالی است که ولادمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هشدار داده که در صورت تعیین سقف برای بهای نفت روسیه همه قرارداد‌های انرژی کشورش با اروپا لغو خواهد شد و غرب در زمستان پیش رو یخ خواهد زد.

پوتین گفته است که آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا با بحران اجتماعی و اقتصادی روبه‌رو هستند در حالی که رهبران این کشور‌ها نیاز مردمشان را نادیده می‌گیرند و تحریم‌ها علیه روسیه به تعطیلی کسب‌وکار‌ها در اروپا منجر شده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی