شناسه خبر : 109372
تاریخ انتشار : 1401/07/05 20:49
وخامت حال ولیعهد سابق عربستان در زندان

رسانه سعودی افشاء کرد؛

وخامت حال ولیعهد سابق عربستان در زندان

یک رسانه افشاگر سعودی از وخامت اوضاع جسمانی ولیعهد سابق عربستان سعودی در زندان خبر داده است.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: یک منبع دیپلماتیک امروز (سه‌شنبه) در گفتگو با سایت سعودی لیکس فاش کرد که وضعیت جسمانی «محمد بن‌نایف»، ولیعهد سابق عربستان سعودی وخیم است.

این منبع گفت: بن‌نایف به شکل خودسرانه تحت حبس خانگی قرار گرفته و همچنین اخباری مبنی بر زندانی شدن او در زندان بدنام "الحائر" منتشر شده و همین مسأله منجر به بدتر شدن حال او شده است.

طبق گفته منبع سعودی لیکس، رفتار بسیار بدی با محمد بن‌نایف صورت می‌گیرد و او از دیابت و فشار خون بالا رنج می‌برد؛ این درحالی است که او در حبس هیچ دارویی دریافت نکرده و همین مسأله  باعث شده است تا تقریباً ۲۲ کیلو وزن او کاهش یابد دچار افسردگی و اختلال روانی شود.

این منبع در ادامه فاش کرد که اخبار موثقی از شکنجه وحشیانه محمد بن‌نایف به دست آورده است و وی گاهی از خوابیدن منع شده و برای چند روز دست و پا و چشم بسته نگه داشته شده است.

محمد بن‌نایف در پنجم مارس ۲۰۲۰ به همراه عمویش «احمد بن عبدالعزیز» و به دستور «محمد بن‌سلمان» به اتهام خیانت دستگیر و روانه زندان شد.

بن‌نایف که از متحدان سعودی مورد اعتماد سیا بود، از سال ۲۰۱۲ تا سه سال پس از آن که ولیعهد شود، در سمت وزیر کشور عربستان حضور داشت. وکلای مدافع تأکید کردند که بن‌نایف بدون اتهام تا به امروز در بازداشت است.


وبسایت لیکس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی