شناسه خبر : 109200
تاریخ انتشار : 1401/07/01 23:28
اولین واکنش رسمی وزیر کشور به تحولات اخیر

در گفتگوی تلویزیونی صورت گرفت؛

اولین واکنش رسمی وزیر کشور به تحولات اخیر

احمد وحیدی وزیر کشور ضمن تسلیت مجدد به خانواده مرحومه «مهسا امینی» گفت: اصلاً موضوع این اغتشاشات مربوط به خانم امینی نبود و عده‌ای این مسأله را بهانه ایجاد اغتشاش در کشور قرار دادند.

نورنیوز - گروه سیاست: «احمد وحیدی»، وزیر کشور امشب در گفتگویی تلویزیونی درباره آخرین وضعیت پرونده «مهسا امینی» گفت: بعد این واقعه تلخ که موجب تأسف همگان شد و برابر دستور رئیس جمهور یک برنامه چند مرحله‌ای طراحی شد. بخش پزشکی، بخش قانونی، تحقیقات محلی، گزارش‌های دستگاه‌های محلی از مراحل این بررسی ها بود.

وحیدی گفت: نتیجه مشاهدات عینی، گفتگو با کسانی که در صحنه بودند، اخذ گزارش از دستگاه‌های مربوطه و سایر بررسی‌ها نشان می‌داد که ضرب و شتمی صورت نگرفته است.

وزیر کشور تأکید کرد: در ابتدا اعلام شد خانم امینی مورد ضرب و شتم قرار گرفته، اما نتیجه بررسی‌ها از بیمارستان و گزارش پزشکی قانون و سایر گزارش‌ها نشان داد، ضرب و شتمی صورت نگرفته و شکستگی جمجمه در کار نبوده است.

او در ادامه افزود: کسانی که در این ماجرا غیرمسئولانه و ناآگاهانه موضع گرفتند دچار خطا شدند؛ این موارد موجب شد تا برخی هم دچار اشتباه برداشت شوند و از لحاظ عاطفی همراه با کسانی که به دنبال آشوب بودند، شدند.

وحیدی درباره اهداف اغتشاشات اخیر گفت: گروه‌ها و هسته‌های سازمان یافته‌ای وجود دارند که در این تجمعات دست به خرابکاری می‌زنند و با حضور در مناطق مختلف اموال عمومی را به آتش می‌کشند؛ اینها اصلا به دنبال موضوع خانم امینی نیستند و فقط به این بهانه دست به آشوب زدند و مردم و کشور را با مشکلاتی مواجه کردند.

وزیر کشور تأکید کرد: این جریانات دست به کشته سازی زدند، افرادی را می‌کشتند و در جایی دیگری رها می‌کردند. از این موارد متعدد بود.

او درباره آمار کشته شدگان اغتشاشات اخیر ادامه داد: تعداد کشته‌ها شامل چند گروه می‌شود، گروه اول کشته‌های گروهک‌های غرب و شمال غرب، گروه دوم مردم عادی که یا توسط اغتشاش‌گران کشته شدند یا برای تسویه حساب شخصی به قتل رسیدند و در این مکان‌ها رها شدند، گروه سوم پلیس و مأموران امنیتی و گروه چهارم افرادی که قصد ورود به مقرهای حساس را داشتند که توسط مأموران در دفاع از مقرهای حساس کشته شدند که آمار آنها بعد از تجزیه و تحلیل اعلام می‌شود.

وحیدی درباره محدودیت‌های اینترنتی گفت: این محدودیت‌ها به جهت کنترل امنیت است و برای کنترل اغتشاشگران است.

وزیر کشور در ادامه تصریح کرد: تصور دشمنان، تصور باطلی است؛ آنها گمان می‌کنند با این اغتشاشات می‌توانند این نظام را از بین ببرنند که این تفکر بچه‌گانه‌ای است.

وحیدی ادامه داد: این نظام از ابتدای انقلاب و با وجود تمام تهدیدات و گروهک‌های تروریستی، پابرجا مانده است. هر زمانی که کشور درحال پیشرفت باشد، دشمنان سعی دارند با سر کار آوردن اغتشاشگران، دستاوردهای کشور را کم‌رنگ کنند.

وزیر کشور در توصیه به خانواده‌های جوانانی که در اغتشاشات حضور دارند، تصریح کرد: من به خانواده‌ها توصیه می‌کنم که فرزندانشان را هدایت کرده و از آنها مراقبت کنند تا اسیر دست دشمنان این ملت نشوند.

او ادامه داد: قطعاً کسانی که در اغتشاشات حضور داشتند، شناسایی می‌شوند و کسانی که مواضع غلطی در این ماجرا گرفتند، اکنون با روشن شدن واقعیت‌ها لازم است مواضع‌شان را اصلاح کنند.

وحیدی افزود: اگر نیروی انتظامی نبود، کسانی که برخی از مواضع را اتخاذ می‌کنند، نمی‌توانستند هم‌اکنون خواب راحت داشته باشند؛ به هر حال این اغتشاشات تمام می‌شود ولی کسانی در این امتحان رفوزه شدند و دستگاه قضا با متخلفان برخورد می‌کند.

وحیدی ضمن تسلیت مجدد به خانواده مرحومه مهسا امینی تصریح کرد: اصلاً موضوع این اغتشاشات مربوط به خانم امینی نبود و عده‌ای این مسأله را بهانه ایجاد اغتشاش در کشور قرار دادند.


نورنیوز
اخبار مرتبط








نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی