شناسه خبر : 109121
تاریخ انتشار : 1401/06/30 11:21
مقام صهیونیست: لاپید تسلیم سید حسن نصرالله شد

مقام صهیونیست: لاپید تسلیم سید حسن نصرالله شد

یک مقام رژیم صهیونیستی گفت که نخست وزیر این رژیم در برابر تهدیدات سید حسن نصرالله تسلیم شد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «دانی دانون»، دیپلمات ارشد رژیم صهیونیستی تأکید کرد که «یائیر لاپید»، نخست وزیر این رژیم در برابر سید «حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان تسلیم شد.

او گفت که لاپید در خصوص توافق ترسیم مرزها با لبنان تسلیم سید حسن نصرالله شد و از مسأله گاز طبیعی ذخیره در مدیترانه کوتاه آمد.

سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در سازمان‌ملل و نامزد حزب لیکود در ادامه با اشاره به سطح تهدیدات سید حسن نصرالله علیه تل‌آویو و فایده این تهدیدات گفت: همه چیز در خصوص توافق ترسیم مرزها میان لبنان و اسرائیل [رژیم صهیونیستی] بدون بررسی و مناقشه در کِنِسِت و یا دولت به طور مخفیانه انجام می‌شود. دانون همچنین تأکید کرد که یائیر لاپید قدرت و تجربه مدیریت چنین مذاکراتی با لبنان را ندارد.

او گفت که تل‌آویو بر این باور است که رسیدن به توافق با لبنان درخصوص خط دریایی امری ممکن و ضروری است و این امر به سود دو طرف خواهد بود.

پیش از این لاپید که مانند دیگر صهیونیست‌ها به هشدارها و سخنان سید حسن نصرالله اطمینان دارد، گفته بود که توافق با لبنان بسیار مفید خواهد بود و بر تقویت ثبات در منطقه تأثیر خواهد گذاشت.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان اخیراً در یک سخنرانی درباره مناقشه دریایی با رژیم صهیونیستی هشدار داد که چشم ما به (سمت) کاریش و موشک‌هایمان نیز به سمت میادین گازی کاریش هستند و تهدیدهای دشمن صهیونیستی هیچ تأثیری بر ما ندارد و هدف ما این است که لبنان بتواند از منابع خود نفت و گاز استخراج کند و این مسأله به هیچ پرونده دیگری مربوط نمی‌شود.

نصرالله تأکید کرد: ما نمی‌توانیم اجازه استخراج نفت و گاز (از سوی رژیم صهیونیستی) از میدان کاریش را قبل از احراز حقوق لبنان بدهیم. ما به دور از رسانه‌ها پیام دادیم که در صورت شروع استخراج، صهیونیست‌ها با مشکل مواجه خواهند شد.

او همچنین گفت: خط قرمز ما شروع استخراج گاز از کاریش است. برای ما مهم این است که قبل از اینکه لبنان به مطالبات به‌حق خود دست پیدا کند، هیچ برداشتی از میدان کاریش صورت نگیرد. این تنها شانس ماست که لبنان بتواند نفت و گاز استخراج کند.

از سوی دیگر، یوآو گالانت، وزیر سابق سازندگی و اسکان رژیم صهیونیستی و نماینده فعلی «کِنِسِت» (پارلمان) از حزب «لیکود» اخیراً در مصاحبه با رادیو ارتش این رژیم به مقامات تل‌آویو هشدار داد که تهدیدهای دبیرکل حزب‌الله لبنان را جدی بگیرند. او همچنین از مقامات رژیم صهیونیستی خواست که برای مقابله با حملات احتمالی مقاومت لبنان به حوزه کاریش آماده باشند.

لبنان میدان کاریش را در بخشی از آب‌های مورد مناقشه با سرزمین‌های اشغالی می‌داند در حالی که کابینه رژیم اسرائیل آن را در منطقه انحصاری اقتصادی خود می‌داند. از ابتدای جولای، به‌دنبال ورود یک کشتی استخراج و ذخیره‌سازی اجاره شده توسط کابینه رژیم اسرائیل به نزدیکی میدان گازی کاریش، میانجیگری آمریکا در پرونده ترسیم مرز دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی شدت یافت.  

حزب‌الله لبنان پیش از این نیز به رژیم اسرائیل نسبت به هرگونه فعالیت در میدان «کاریش» پیش از دستیابی لبنان به تمام حق و حقوق خود در منطقه مورد مناقشه دریایی هشدار داده بود.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی