شناسه خبر : 108099
تاریخ انتشار : 1401/06/29 15:57
پوتین: تحریم‌ روسیه، بیشترین آسیب را به غرب و کشورهای فقیر وارد کرده است

پوتین: تحریم‌ روسیه، بیشترین آسیب را به غرب و کشورهای فقیر وارد کرده است

رئیس‌جمهور روسیه امروز در سخنانی گفت: موانعی که تحریم‌های غرب برای انتقال انرژی، غلات و کودهای شیمیایی ایجاد کرده، تأثیر منفی بر کشورهای فقیر و بی‌گناه و البته خود غربی‌ها داشته است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مراسم پذیرش استوارنامه‌های ۲۴  سفیر در روسیه ابراز امیدواری کرد که سفرای جدید کشورها در مسکو در جهت تقویت گفتگوهای سیاسی عمل کنند.

رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه فقیرترین کشورها از این سیاست‌های سلطه‌طلبانه و تحریم‌های کشورهای غربی بیشترین ضربه را خورده‌اند، گفت؛ البته غرب نیز از سیاست‌ها تحریمی خود به شدت آسیب دیده‌ است.

در این راستا، پوتین با اشاره به پیشنهاد مسکو برای تأمین ۳۰۰ هزار تن کود شیمیایی رایگان به کشورهای نیازمند اعلام کرد که این محموله به دلیل تحریم‌ها در بنادر اروپایی متوقف شده ‌اما غرب پیشنهاد روسیه را نادیده گرفته است.

پوتین با بیان اینکه جهان کنونی در حال تغییر است، تأکید کرد که در جریان این تغییر، جهان به طرف چند قطبی شدن حرکت می‌کند و این محور تثبیت‌کننده پیشرفت و توسعه خواهد شد. او خاطرنشان کرد: تنها کشورهای مخالف با این تحول، کشورهای خواستار حفظ هژمونی (سلطه) خود بر جهان و کنترل آن هستند.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه اظهاراتش با اعلام اینکه مسکو از مسیر حاکمیت خود منحرف نمی‌شود، گفت: به منظور مشارکت در حل‌وفصل چالش‌ها و تهدیدهای متعدد حال حاضر و همچنین کمک به مرتفع‌سازی درگیری‌های شدید منطقه‌ای، مسکو قصد دارد طرحی در جهت اتحاد بین‌الملل را ترویج کند. او ادامه داد: این محور کلیدی صحبت‌های روسیه در افتتاحیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود.

هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل از امروز ۲۰ سپتامبر به مدت یک هفته (۲۹ شهریور تا ۴ مهر) در  نیویورک مقر این نهاد بین‌المللی برگزار خواهد شد.


اسپوتنیک
اخبار مرتبط








نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی