شناسه خبر : 108058
تاریخ انتشار : 1401/06/28 13:59
پلوسی: مخالف هرگونه تغییر در مرزهای ارمنستان هستیم

پلوسی: مخالف هرگونه تغییر در مرزهای ارمنستان هستیم

نانسی پلوسی اظهار کرده است که مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را در محکومیت اقدامات جمهوری آذربایجان ارائه داده که امیدواریم به‌زودی تصویب شود.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «نانسی پلوسی» که از روز شنبه به‌منظور انجام سفری سه روزه در ارمنستان به‌سر می برد در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره موضع واشنگتن در قبال درگیر های اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت: واکنش فوری ما توقف خشونت و ایجاد آتش‌بس است. مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را در محکومیت اقدامات جمهوری آذربایجان ارائه داده که امیدواریم به‌زودی تصویب شود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه با «نیکول پاشینیان»، رئیس جمهور ارمنستان دیدار و بر تقویت روابط شریک بین دو کشور تأکید کرد. او همچنین تعهد ایالات متحده به حل‌وفصل مناقشه قره‌باغ از طریق مذاکره را یادآور شد.

پلوسی همچنین در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «امروز [در روز یکشنبه] هیأت کنگره ما این افتخار را داشت که با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، یک شریک ارزشمند در پیشبرد امنیت، رفاه و دموکراسی در منطقه قفقاز دیدار کند. اعضای ما قدردانی و تعهد خود را برای تقویت شراکت ایالات متحده و ارمنستان ابراز کردند». رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این سفر مدعی شد که حاکمیت ارمنستان برای واشنگتن ارزشمند است.

او حملات از سوی جمهوری آذربایجان را غیرقانونی خواند و آن را محکوم کرد؛ این اظهارات با واکنش باکو مواجه شد و جمهوری آذربایجان روز یکشنبه این سخنان را  «مداخله جویانه» و «جانبدارانه» توصیف کرد و گفت این اظهارات بی‌پایه و اساس، ناعادلانه است و به طور جدی به تلاش‌های صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان لطمه می‌‍زند.

درگیری‌های مرزی جدید بین ارمنستان و آذربایجان سه‌شنبه گذشته آغاز شد و هر دو طرف یکدیگر را به آغاز خشونت‌ها متهم کردند. ایروان اعلام کرده است که ۱۳۵ سرباز خود را در این جنگ از دست داده و باکو تعداد کشته‌های خود را ۷۹ سرباز اعلام کرده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی