شناسه خبر : 107792
تاریخ انتشار : 1401/06/22 11:59
امیرعبداللهیان: بر اساس قوانین داخلی و فرهنگی‌مان به سند 2030 نگاه می‌کنیم

امیرعبداللهیان: بر اساس قوانین داخلی و فرهنگی‌مان به سند 2030 نگاه می‌کنیم

گلدا الخوری در آغاز مأموریت خود به عنوان مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

نورنیوز - گروه سیاست: حسین امیرعبداللهیان با تبریک و  آرزوی موفقیت برای مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو، رابطه کشورمان و یونسکو به‌ویژه در حوزه‌هایی مانند ثبت میراث فرهنگی را نزدیک خواند و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های آموزش، آموزش عالی و فن آوری به‌خصوص در حوزه بانوان ایرانی را مثال زدنی دانست.

وزیر امور خارجه با اشاره به سند ٢٠٣٠ افزود: قرار بود این سند در حوزه آموزش باعث همبستگی جهانی باشد اما با نادیده گرفتن هویت و واقعیت‌های فرهنگی کشورها  آنها را در این حوزه دچار مشکل کرده است و از این رو جمهوری اسلامی ایران بر اساس قوانین داخلی و فرهنگی خود به این سند نگاه می‌کند.

گلدا الخوری  نیز در این دیدار شرحی از برنامه‌های خود برای دفتر را ارائه و وعده داد حداکثر تلاش خویش را برای ارتقای جایگاه این دفتر منطقه‌ای به‌عمل آورد.

دفتر منطقه‌ای سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد - یونسکو در ایران هماهنگی فعالیت‌های یونسکو در کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان و ترکمنستان را برعهده دارد.

دستور کار ۲۰۳۰ برای توسعهٔ پایا مجموعه‌ای از اهداف هستند که به آینده مربوط می‌شوند. رؤسای دولت‌ها، نمایندگان بلندپایه نهادهای تخصصی سازمان ملل متحد و جامعه مدنی در سپتامبر ۲۰۱۵ گرد هم آمدند و در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دستورکار توسعه پایا ۲۰۳۰ را تصویب کردند. این دستورکار که جایگزین اهداف توسعه هزاره شد، شامل ۱۷هدف اصلی و ۱۶۹ هدف ویژه است که نقشه راه جامعه بین‌المللی را در زمینه توسعه پایا برای پانزده سال آینده ترسیم می‌کند.

این اهداف توسط سازمان ملل تعریف شده‌اند و به عنوان اهداف جهانی برای توسعه پایا ترویج شده‌اند. اهداف توسعه پایا باید از ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ اجرا می‌شوند.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی