شناسه خبر : 107743
تاریخ انتشار : 1401/06/21 14:55
صفار هرندی: اجتماع اربعین موجب ماندگاری «قیام عاشورا» در میدان توطئه‌های غرب است

صفار هرندی: اجتماع اربعین موجب ماندگاری «قیام عاشورا» در میدان توطئه‌های غرب است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اجتماع عظیم اربعین را معبری مهم در احیا و ماندگاری قیام عاشورا در میدان توطئه‌های نرم و رسانه‌ای غرب بر مدار اسلام ستیزی دانست.

نورنیوز - گروه سیاست: «محمدحسین صفار هرندی» در آستانه اربعین حسینی، اربعین را یکی از علائم اهل ایمان دانست و گفت: زیارتی معتبرتر از زیارت اربعین نداریم و در آیین ما دائم به خواندن این زیارت در روز اربعین تأکید و سفارش شده است.

عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اربعین حسینی، اعتباری آسمانی دارد، افزود: اربعین حسینی امروز نه تنها در بین مسلمانان بلکه در دل آزادی خواهان و آزاداگان عالم ازجایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

صفار هرندی با اشاره به اینکه اجتماع اربعین حسینی بعد از سقوط رژیم جهنمی حزب بعث پر و بال گرفت، بر برافروختگی شعله حُب‌الحسین در قلوب آزادگان عالم تأکید و تصریح کرد: امروز نه تنها در عراق، ایران و در مجموع کشورهای اسلامی شاهد حضور خیل عظیم حسینی‌ها در این اجتماع بزرگ هستیم، بلکه شعله‌ای اشتیاق حضور در این اجتماع بی نظیر در کشورهای مختلف دیده می‌شود.

او اجتماع عظیم اربعین حسینی را یک قرارگاه بزرگ دلباختگان سیدالشهدا(ع) و قمر منیر بنی هاشم ابالفضل العباس(ع) دانست و با تأکید بر اینکه مکتب امام حسین(ع) جهانی شده است، تصریح کرد: این مکتب در طول تاریخ زنده بوده و تا قیامت هم زنده خواهد ماند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  اجتماع عظیم اربعین را معبری مهم در احیا و ماندگاری «قیام عاشورا» در میدان توطئه‌های نرم و رسانه‌ای غرب بر مدار اسلام ستیزی برشمرد و با بیان اینکه جهانیان، نگاه خیره کننده‌ای به این اجتماع بی‌نظیر دارند، گفت: جهانیان نگاه ناباورانه به اجتماع ۱۵ تا ۲۰ میلیونی اربعین حسینی دارند و امروز بزرگترین اجتماعات در تاریخ دنیا، زیر سایه اجتماع عظیم اربیعن قرار گرفته است.

او کربلا را قطعه‌ای از بهشت دانست و بر مکتب سیدالشهدا به عنوان گمشده جامعه بشریت تأکید و تصریح کرد: اجتماع اربعین از فهم بشری خارج شده است، سایه عنایت الهی را باید در عمق و محتوای این اجتماع با عظمت دید.

عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جامعه بشریت به دنبال یک جامعه نمونه و یک بهشت زمینی می‌گردد، به کربلا به عنوان بهشت موعود در زمین اشاره کرد و افزود: هیچ کس در این مسیر احساس تعلق به دارایی‌های خود نمی‌کند و تمام داشته‌های خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارد و نسبت به یکدیگر روی گشاده متبسم دارند و دنبال دستگیری از یکدیگر هستند.

صفارهر ندی اظهار کرد: رسیدن به بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) و قرار گرفتن در فضای ملکوتی بین الحرمین، رنج سفر را برای زائرین آسان می‌کند، زیرا در جوار حرم سیدالشهدا(ع) قرار دارند، انسانی که پاک باخته بود و همه چیز خودش را در راه خدا فدا کرد، حتی فرزند شیرخواره خود را در این راه قربانی کرد.
 


خبرگزاری بسیج
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی