شناسه خبر : 107721
تاریخ انتشار : 1401/06/21 10:36
ستاد اربعین: رفت و آمد در مرزها بدون تراکم در حال انجام است

ستاد اربعین: رفت و آمد در مرزها بدون تراکم در حال انجام است

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه در حال حاضر رفت و آمد در مرز ها بدون فشردگی ، تراکم و استرس در حال انجام است، گفت: جریان بازگشت زائران به کشور شروع شده و به مرور بر تراکم بازگشت زائران افزوده خواهد شد.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: سردار «مجید میراحمدی»، با بیان اینکه آغاز بازگشت زائران به کشور به ما کمک می کند که در پایان اربعین با ازدحام چند میلیونی مواجه نباشیم، افزود: از همین جا بار دیگر به زائران تأکید می‌کنیم که قبل از روز اربعین به کشور بازگردند و طول سفر خود به عراق را کوتاه کنند.

 این مقام مسئول در ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه در پیک اول تردد زائران به عراق مشکلاتی به وجود آمد و تناسبی بین جمعیت مراجعه کننده به مرزها و میزان آمادگی عراق برای  پذیرش زائران وجود نداشت و همچنین در زمینه حمل و نقل زوار با مشکلاتی رو به رو شدیم، تصریح کرد: ما از مردم خواستیم که برای مدتی به مرزها  مراجعه نکنند. در اینجا لازم می‌دانم که از آنها به خاطر این همکاری تشکر کنم، اکنون شرایط بهتر شده و زوار از طریق اتوبوس به مرزها منتقل می‌شوند تا از آنجا شرایط برای تردد آنها به عراق فراهم شود.

 این مقام مسئول در وزارت کشور  گفت: اکنون تمام تلاش ما این است برگشت زائران مدیریت شود تا در این زمینه کمترین مشکل را داشته باشیم.

 او ادامه داد: به دلیل گرمی هوا، ازدحام جمعیت و شرایطی که در عراق وجود دارد از جمله قطعی برق، از مردم می‌خواهیم تا آنجا که ممکن است سفر خود را به بعد موکول کنند؛ به‌خصوص افراد کهنسال و یا کسانی که قصد دارند در سفر به عراق جهت زیارت کودکان خردسال همراه خود ببرند.

 میر احمدی در پایان گفت: در اینجا لازم می‌دانم که از همکاری و همراهی کشور و مردم عراق جهت پذیرایی از زائران اربعین حسینی باردیگر تشکر و قدردانی کنم.


صداوسیما
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی