شناسه خبر : 106545
تاریخ انتشار : 1401/06/16 12:07
قاسمی: یک میلیون و 600 هزار واحد مسکونی خودمالکی ساخته می‌شود

قاسمی: یک میلیون و 600 هزار واحد مسکونی خودمالکی ساخته می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در طرح نهضت ملی مسکن در برخی از استان‌ها پیشرفت خوبی داشته‌ایم، تأکید کرد: در بحث خود مالکی که زمین از خود مردم است با تخصیص وام و پروانه ساخت مردم خودشان خانه می‌سازند و امیدواریم طی چهار سال بیش از یک میلیون و 600 هزار واحد مسکونی خود مالکی ساخته شود.

نورنیوز - گروه اقتصاد: «رستم قاسمی» در مراسم تکریم و معارفه معاون مسکن و ساختمان این وزارتخانه، با اشاره به اهمیت مسأله تأمین مسکن در دوره‌های مختلف بعد از انقلاب، و تشریح وضعیت دوره فعلی، گفت: بیش از ۵۰ درصد درآمد خانوار صرف مسکن می‌شود و ادامه این روند معضل خواهد بود که باید تولید مسکن در کشور افزایش پیدا کند. البته ما نه ناامید هستیم و نه می‌گوییم نمی‌شود، بلکه حتماً می‌گوییم شدنی است.

قاسمی ضمن تقدیر از تلاش‌های «محمود محمودزاده»، معاون پیشین مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به خصوص طی یک سال گذشته، اضافه کرد: در حدود یک سال گذشته انصافاً کارهای زیربنایی خوبی صورت گرفته است تا ریل آماده شود. الان قطار ساخت مسکن روی ریل است و خوب هم به پیش می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به قانون جهش تولید مسکن، گفت: مواردی از این قانون که مربوط به اعتبارات صندوق ملی مسکن بود محقق و اجرایی نشده که با محقق نشدن آن تحقق وعده ساخت سالی یک میلیون مسکن با دشواری همراه است.

او افزود: ما با مشکلاتی در حوزه مسکن مواجه هستیم؛ اما مشکلات حتماً قابل حل است و شخص رئیس جمهوری نیز پای کار آمده‌اند و انصافاً بعد از حضور ایشان در وزارتخانه پیگیری‌های خوبی انجام شد.  تجربه مسکن مهر پیش روی ماست که باید از حُسن‌هایش استفاده کنیم و عیب‌هایش را برطرف کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در طرح نهضت ملی مسکن در برخی از استان‌ها پیشرفت خوبی داشته‌ایم، تأکید کرد: در بحث خود مالکی که زمین از خود مردم است با تخصیص وام و پروانه ساخت مردم خودشان خانه می‌سازند و امیدواریم طی چهار سال بیش از یک میلیون و ۶۰۰ واحد مسکونی خود مالکی ساخته شود.

قاسمی با اشاره به اهمیت انبوه‌سازی در ساخت مسکن گفت: باید در بحث انبوه‌سازی روش‌های ساخت را تغییر داده و به سمت صنعتی‌سازی حرکت کنیم.


ایرنا
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی