شناسه خبر : 106478
تاریخ انتشار : 1401/06/15 11:23
تقلای ناتو برای تأمین لباس و تجهیزات زمستانی نیروهای اوکراینی

نشریه آلمانی گزارش داد؛

تقلای ناتو برای تأمین لباس و تجهیزات زمستانی نیروهای اوکراینی

پس از درخواست کی‌یف از ناتو برای تأمین تجهیزات زمستانی، مقامات نظامی چند کشور عضو این ائتلاف اعلام کرده‌اند که باید عمده ذخایر کشورهایشان برای ارتش‌های ملی آنها محفوظ بماند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: کی‌یف اخیراً از ناتو خواسته با فوریت تجهیزات لازم برای آب و هوای سرد شامل صدها هزار یونیفرم و تجهیزات دیگر را اعطا کند.

بر اساس گزارش نشریه اشپیگل آلمان، «الکسی رزنیکوف»، وزیر دفاع اوکراین اواخر ماه ژوئیه نامه‌ای به «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ناتو نوشته و در آن از این ائتلاف نظامی خواسته به کی‌یف چادرهای ضدسرمای مخصوص کمپ‌های نظامی به همراه البسه مخصوص آب و هوای سرد برای تعداد ۲۰۰ هزار سرباز ارائه کند. او تأکید کرده که این یونیفرم‌ها و این تجهیزات باید در سریع ترین زمان ممکن تحویل داده شوند.

چند کشور عضو ناتو از زمان طرح این درخواست از سوی کی‌یف مشغول جستجو در انبارهایشان برای تأمین این اقلام لازم بوده‌اند. این ائتلاف به نشریه اشپیگل تأیید داده است که در ارتباط با این مسأله با کشورهای عضو تماس برقرار کرده است.

بر اساس گزارش‌هایی که مورد استناد اشپیگل قرار گرفتند، تاکنون آمریکا و کانادا و همینطور سوئد و فنلاند که هنوز به این ائتلاف نظامی نپیوسته‌اند، قول داده‌اند بخشی از اقلام را که تا ۵۰ درصد مطالبات اوکراین را پوشش می‌دهد، بدهند.

اشپیگل نوشت، مقامات نظامی چند کشور عضو ناتو استدلال می‌کنند که با این حال، عمده ذخایر کشورهایشان برای ارتش‌های ملی آنها محفوظ می‌ماند.

بر اساس گزارش‌ها، ناتو پیشنهاد کرده است تا یونیفورم‌ها و تجهیزاتی را که کشورهای عضو در این ائتلاف به کی‌یف تحویل داده‌اند را با به کارگیری یک صندوق متعلق به ناتو به ارزش ۴۰ میلیون دلار جایگزین کند.

اشپیگل نوشته است: آلمان نیز بر اساس گزارش‌ها در حالی قصد دارد به این تلاش‌ها بپیوندد که خودش اخیراً برای تجهیز نیروهای خود به تجهیزات لازم به تقلا افتاده است. کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان گفت، برلین با ارسال البسه زمستانی و تجهیزات برپایی اردوگاه نظامی، می تواند "مشارکت مهمی" را در ظرفیت دفاعی اوکراین در آستانه نزدیک شدن به زمستان داشته باشد.

به نوشته اشپیگل، ارتش آلمان «نسبتاً منتقد» ایده تحویل تجهیزات خود به اوکراین است. خود لامبرشت قبلاً بارها اعلام کرده بود که نیروهای مسلح آلمان موسوم به «بوندسهر» در آستانه رسیدن به خط قرمز تسلیحات هستند که باید ارائه دهند.


نشریه اشپیگل
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی